Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sanat Kuramları |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. SİMBER RANA ATAY |
Dersi Alan Birimler |
Grafik |
Dersin Amacı |
Genel Sanat Tarihi dersleri ile elde edilen temel bilgiler üzerine daha detaylı olarak dönemler, sanatçılar, üsluplar hakkında bilgi vermek. Ayrıca, toplumsal süreçlerden etkilenen sanat ortamı ve sanat üretiminin çağımıza doğru evrimle sürecini kavratarak, modern ve güncel sanatın tarihsel süreçten nasıl beslendiğini açıklığa kavuşturabilmek. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
CÖMERT Bedrettin, Giotto'nun Hayatı, Ankara: T.T.K Basımevi |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders teorik olarak işlenir. Ders konuları çerçevesindeki kültürlerin sanat anlayışları ve üslup gelenekleri, öğretim elemanının rehberliğinde, görsel örneklere dayalı ve karşılaştırmalı değerlendirme tekniğine dayalı bir biçimde örneklenerek sunulur. Öğrencilerin derse fikri olarak katılımının sağlanması için tartışma olanakları sağlanır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Dönem boyunca iki yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %90'ın yazılı sınavlardan elde edecektir. Her sınav sınıf materyallerini kapsayacak ve sorular, sınıfta işlenen konuları içerir. |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlar: |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1- Önerilen kaynakları kullanarak dersi takip etmek, |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Öğr. Gör. Dr. Yalçın Mergen |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Ders günü ve saati |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|