DERS ADI

: Desen IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 2008 Desen IV ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. HAMDİ GÖKOVA

Dersi Alan Birimler

Resim
Resim Bölümü

Dersin Amacı

Desene ilişkin temel öğeleri ve ilkeleri insan figürü bağlamında incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin gözlem gücünü geliştirmesi
2   İnsan formuna ilişkin anatomik bilgi ve estetik duyarlılığını geliştirmesi
3   İki boyutta üç boyutu tasarlamanın çeşitli biçimleri (geometrik, hacimsel, çizgisel, kütlesel, lekesel vb.) ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması
4   Çizgi, ton, iki boyutlu form, hacim, doku, evrensel ışık ve gölge gibi temel tasarım unsurlarını kavramsallaştırması ve çalışmalarında ifade açısından değerlendirmesi
5   Parçaları kendi içinde ve bütünle ilişkili olarak ölçme ve oranlama, yerleştirme, ağırlık, denge, vurgu, zıtlık, ritim gibi tasarım ilkeleri ve yöntemleri hakkında uygulamalı bilgi sahibi olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tonlu kâğıt üzerine siyah ve beyaz füzenle işik gölge çalışması
2 Tonlu kâğıt üzerine siyah ve beyaz füzenle işik gölge çalışması
3 Tonlu kâğıt üzerine siyah ve beyaz füzenle işik gölge çalışması
4 Tonlu kâğıt üzerine siyah ve beyaz füzenle işik gölge çalışması
5 Mürekkeple ışık gölge çalışması
6 Mürekkeple ışık gölge çalışması
7 Mürekkeple ışık gölge çalışması
8 Mürekkeple ışık gölge çalışması
9 Mürekkeple ışık gölge çalışması
10 Guaj/akrilik ton çalışması
11 Guaj/akrilik ton çalışması
12 Guaj/akrilik ton çalışması
13 Guaj/akrilik ton çalışması
14 Guaj/akrilik ton çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gombrich, E.H. (1992). Sanatın Öyküsü, (Çev. Bedrettin Cömert), İst: Remzi Kitabevi.
2. Florenski, P.(2017). Tersten Perspektif, (Çev. Yeşim Tükel), st: Metis Yayınları.
3. Panofsky, E. (1995). İkonografi ve İkonoloji / Rönesans Sanatının İncelenmesine Giriş (Çev. Engin Akyürek), İst: Afa Yayınları
4.Wölfflin, H. (1990). Sanat Tarihinin Temel Kavramları, (Çev. Hayrullah Örs), İst: Remzi Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Canlı modelden çalışma ve atölye dışı uygulamaların bireysel ve toplu değerlendirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci öğrenim çıktılarından belirtilen hususlarda kaydettiği gelişim ve başarı üzerinden değerlendirilir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Uygulamalı derslerle ilgili olarak belirlenen oranda devam mecburiyeti vardır. Model çalışmalarında seanslarda giriş çıkış yasaktır. Değerlendirmelere konu olan eskiz, ödev ve ders içi uygulamalar temel alınarak değerlendirme yapılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hamdi.gokova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe, 12.30-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Ödev Hazırlama 15 1 15
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13555532
ÖK.2333333
ÖK.3333333
ÖK.4333333
ÖK.5333333