DERS ADI

: Proje Uygulama V

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 4013 Proje Uygulama V ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AHMET FEYZİ KORUR

Dersi Alan Birimler

Resim
Resim Bölümü

Dersin Amacı

Bu dönemde kişisel proje çalışmalarına ağırlık verilmekte, üretilen çalışmaların, çağdaş ve güncel sanat pratikleriyle ve sanatın kuramsal boyutuyla ilişkilendirilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişisel çalışma planının oluşturulması
2   İnterdisipliner yaklaşımın değerlendirilmesi
3   Üretilen çalışmaların çağdaş ve güncel sanata dair referanslarının izlenmesi
4   Üretilen çalışmaların sanatın kuramsal boyutuna dair referanslarıyla tartışılması
5   Üretilen çalışmaların sergileme ve sunum olanaklarını yapıt-mekan ilişkisi üzerinden tartışmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişisel projelerin sunumu ve değerlendirilmesi
2 Çağdaş ve güncel sanata dair farklı sanatsal disiplinlerden yapıt örneklerini içeren görsel sunum.
3 Kuramsal metinler ve film/video izleme önerileri
4 Öğrencilerle birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
5 Öğrencilerle birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
6 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim,kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
7 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim,kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
8 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim,kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
9 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
10 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
11 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
12 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
13 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
14 Sergi ve sunum
15 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Vitamin P, New Perspectives in Painting, Phaidon Press , New York 2002.
2. Painting Today, Phaidon Pres, New York 2010.
3. Sanat ve Kuram / 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi, Charles Harrison, Paul Wood, Küre Yayınları, 2011
4. Sanat A.Ş. / Çağdaş Sanat ve Bienaller, Julian Stallabrass, İletişim Yayınları, 2009
5. Cinsiyet Belası / Feminizm ve Kimliğin alt üst edilmesi, Judith Butler, Metis yayınları, 2005
6. Beyaz Küpün İçinde / Galeri Mekanının İdeolojisi, Brian O Doherty, Sel Yayınları, 2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciyle işleri konusunda yüzyüze, karşılıklı görüşmelerle sürdürülebilir bir diyaloğun yolunu açmak ve üretilen işler paralelinde metin okumaları, film / video izleme önerilerinde bulunarak, çağdaş / güncel sanata olan referansları belirlemek.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çalışmalar da kullanılan tekniğe olan hakimiyet, materyali dönüştürme becerisi. Üretilen çalışmanın biçim ve anlam ilişkilerinde ki tutarlılık ve imgelem zenginliği. Çalışmaların değerlendirmeye sunumu ve sergileme biçimleri.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler, yönetmeliklerde belirtilen süreler boyunca derslere katılmak zorundadır.

Bir öğrencinin projeler için kendi yaratıcı önerileri varsa, bu öneriler değerlendirilir ve öğrencinin diğer öğrencilere verilenden farklı bir proje üzerinde çalışmasına izin verilebilir.

Projenin kapsamı ve oluşturulacak işlerin büyüklüğü ve sayısı esnektir; bireysel uyarlamalar mümkündür.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

feyzi.korur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Carşamba 11:15-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Ödev hazırlama 1 2 2
Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar 1 2 2
Yıl sonu Değerlendirme Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.235553
ÖK.353
ÖK.45
ÖK.55