DERS ADI

: Duvar Resmi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSS 2006 Duvar Resmi II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. HAMDİ GÖKOVA

Dersi Alan Birimler

Grafik
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sinema ve Televizyon
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Hat Sanatı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Bu Ders Resim Bölümü Öğrencilerinin eski bir resimleme yöntemi olan Fresko'yu tüm boyutlarıyla öğrenip uygulamalarını sağlayarak, bu tekniğin yaşatılmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu Derste verilen eğitim sonunda öğrencinin;Resim Sanatının tarihi kadar eski olan Fresko Tekniği hakkında ayıdedici bir bilgiye sahip olması;
2   Malzeme bilgisi ve uygulama deneyimi sayesinde özel ve ender bir donanıma sahip olması;
3   Gerektiğinde bu yöntemi çağdaş sanatın ifade araçlarıyla harmanlayabilmesi;
4   İstendiği takdirde bu teknikte profesyonel uygulamaları gerçekleştirebilmesi;
5   Sahip olduğu bu özel donanım sayesinde arkeolojik kazı ve restorasyon çalışmalarına rahatlıkla dahil olabilmesi; beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihsel süreçte Fresko
2 Görsel örneklerle değerlendirme
3 Tasarım konuları Proje Sunumu ile ilgili bilgilendirme
4 Uygulama altyapı çalışmaları
5 Freskoya uygun kirecin hazırlanması
6 Fresk boyalarının hazırlanması
7 Kumun yıkanması ve kurutulması
8 Boyaların kontrol edilmesi
9 Kurutulmuş kumun üç değişik kalınlıkta elenmesi.
10 Fresko için destek hazırlanması.
11 Destek üzerine kalın kumlu harcın vurulması.
12 Orta kalınlıktaki harcın vurulması.
13 Tasarımların teslimi ve seçimi
14 Dönem ödevlerinin değerlendirilmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-ÖZDEMİR,Murat, Büyük Boyutlu Duvar Resmi (Fresko-sıva üstü) Teknikleri ve çağdaş uygulamaları,DEÜ,SBE,Yüksek Lisans Tezi,1991,İZMİR
2-SPALAIKOVICH,Pierre,La Fresque de Peinture Murale-Buono Fresko,Depot Lega ,1982
3-E.H.GOMBRICH,Sanatın Öyküsü,çev.Bedrettin Cömert,İst.,Remzi Kitabevi,1980

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Öğrencilere Fresko ile ilgili teorik bilgi görsel örneklerle birlikte verilir.
2-Uygulamaya dönük olarak tasarım süreçlerini de içeren proje sunum dosyası hazırlanıp teslim edilecektir.
3-Fresko ile ilgili bir dönem ödevi hazırlanacaktır.
4-Uygulama konunun doğasına uygun olarak öğretim elemanı denetiminde Altı saati geçmeyecek şekilde gerçekleştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 TUY TasarımUyg
2 PR Proje/Sunum
3 ODV Ödev
4 BSN Başarı Notu TUY * 0.50 + PR * 0.30 + ODV * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1-Araştırmaya yönlendirme teorik bilgilerin pekişmesini sağlar.
2-Proje sunumu profesyonel anlamda portfolyo hazırlama disiplini kazandırmayı hedefler.
3-Dönem içindeki uygulama performansı izlenerek derse ilişkin verim değerlendirilmiş olur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hamdi.gokova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba: 12.30-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Proje sunum dosyası 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 8 8
Yıl sonu değerlendirme sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5