DERS ADI

: Fotoğraf ve Kompozisyon I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 1021 Fotoğraf ve Kompozisyon I ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, fotografik tasarım bağlamında, temel kompozisyon ve ilgili konuların öğretilmesidir. Fotografik görsel düşünmenin sanatsal tasarıma dönüşümünün yöntemleri örnekler üzerinden kazandırılmaya çalışılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel algı, görsel enformasyon ve fotografik vizyon arasında bağlantı ve ilişki kurabilme(Algı, Kadraj, Altın Oran,Perspektif)
2   Fotografik Kompozisyonda; tasarımı biçimlendiren unsurları kavrayabilme
3   Fotografik ifadede ışık gölge, renk bilgisini kullanabilme
4   Yukarıda yer alan bileşenleri kullanarak fotografik tasarım alanındaki çalışmaları eleştirebilme
5   Fotografik temel tasarımda özgün tercihlerini ortaya koyabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kompozisyon nedir, kompozisyon tekniği, tasarım,çerçeve,plan
2 Göz Duyu Organı ve Fotoğraf Makinası
3 Görsel Algı ve Biçimlenişi
4 Görsel Algı ve Biçimlenişi
5 Fotoğrafik Kompozisyonda tasarım ışık gölge, renk bilgisi
6 Fotoğrafik Kompozisyonda ışık gölge, renk bilgisi
7 Fotoğrafik Kompozisyonda ışık gölge, renk bilgisi
8 Görsel İfadenin Tarihsel Gelişimi
9 Görsel İfadenin Tarihsel Gelişimi
10 Ara Sınav
11 Fotoğrafik Tasarımda Perspektif
12 Fotoğrafik Tasarımda Perspektif
13 Fotoğraf Uygulama Değerlendirme, sergi planlama
14 Sergi planlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arnheim R.(1972). Art and Visual Perception, Londo: University Of California Pres.
Atalayer F. (1994). Temel Sanat Öğeleri, Eskişehir: And. Üni. Yayınları.
Berger J. (1995) Görme Biçimleri, (çev. Y. Salman). İstanbul: Metis Yayınları.
Bonitzer P.(2006). Kör Alan Ve Dekadrajlar, (çev. İ. Yaşar), İstanbul, Metis Yayınları.
Frost, L. (1998). The A-Z of Creative Photography, New York: Amphoto Books.
Genç A., Sipahioğlu A.(1990) Görsel Algılama, İzmir:Sergi Yayınevi.
Gökgöz A. (1985). Fotoğrafçılık, İstanbul: Odak Yayınevi
Grill,T., Scanlon M. (2003). Fotoğrafta Kompozisyon, (çev. N. Sipahi). İstanbul: Homer Kitabevi.
Traub C.H., Heller S., Beller A.(Tarihsiz). Fotoğrafçının Eğitimi, İstanbul: Espas Yayınları.
Kandinsky W., 1993, Sanatta Zihinsellik Üstüne, İst, Ç:T.Turan,Y.K.Y
Garrett Lillian, 1967, Visual Design, NewYork, Robert E.Krieger Pub.Com.
Kılınç Levend, 2002, Fotoğraf Başlarken, Ankara, Dost Yayınevi
Friedman A., F.Pile J., Wilson F., 1970, Interior Design, NewYork, American Elsevier Inc.
Montier J.P., Bresson H.C., 1995, The Artless Art, , London: Thames & Hudson
Genç A., Sipahioğlu A., 1990 Görsel Algılama, İzmir,Sergi Yayınevi
https://www.google.com/search q=compositionyou+tube+for+plastic+arts&rlz=1C1CHZL_trTR775TR775&oq=compositionyou+tube+for+plastic+arts&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIJCAEQIRgKGKAB0gEJOTQ3MGowajE1qAIIsAIB&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:3be3a0a8,vid:oAPXep8wPts,st:0

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İlgili literatür takip edilir. Teori görsellerle desteklenir.Uygulama yaptırılır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 PR Proje
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + PR * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + PR * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemi esas alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders saatlerine ve dersle ilgili güncel faaliyetleri takip etmek

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Sadık Tumay
D.E.Ü Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü
2323016702
sadik.tumay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 16.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Tasarım Projesi 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 47

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.134343434333
ÖK.2434444444
ÖK.3343433333
ÖK.4434444
ÖK.5344433