DERS ADI

: Oyun İncelemesi-Rönesans ve 17. Yüzyıl

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSB 1004 Oyun İncelemesi-Rönesans ve 17. Yüzyıl ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ IŞINSU ERSAN ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Oyunculuk
Sahne Tasarımı
Dramatik Yazarlık - Dramaturji

Dersin Amacı

Rönesans'tan 17. Yüzyıl sonuna kadar temel türlerin (Klasisizm) özelliklerinin kavranması.
Bu özelliklerin dram sanatının temel kavramlarıyla, sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisinin gelişimi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tiyatro metninin içerik ve biçim özelliklerini belli bir tür ve akım ekseninde değerlendirebilmek
2   Metin ve yazar ilişkisini kavramak
3   Metin ve dönem özellikleri arasında bağlantılar kurabilmek
4   Farklı değerlendirme ve görüşler arasında karşılaştırma yapabilmek
5   Düşüncelerin yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme becerisini kazandırmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

SSB 1003 - Oyun İncelemesi-Antik Yunan ve Roma

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Shakespeare komedyalarının genel özellikleri
2 Venedik Taciri
3 Venedik Taciri
4 Yeter Ki Sonu İyi Bitsin
5 Shakespeare tragedyalarının genel özellikleri
6 Macbeth
7 Macbeth
8 Kral Lear
9 Kral Lear
10 1. Vize Sınavı
11 17. Yüzyıl Klasik Akım Tiyatrosu ve Moliere komedyaları
12 Cimri
13 Tartuffe
14 Tartuffe

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: İncelenecek Oyun metinleri (Oyun isimleri ders planında yer almaktadır)
Yardımcı kaynaklar:
Nutku, Özdemir; Dünya Tiyatrosu Tarihi 1. Cilt, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1985.
Şener, Sevda; Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Dost Kitabevi, Ankara, 1998
Şener, Sevda; Yaşamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997.
Stenier, George; Tragedyanın Ölümü, Çev. Burç İdem Dinçel, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul, 2011.
Brockett, Oscar; Tiyatro Tarihi, Çev: Sevinç Sokullu, Selda B. Öndül, Semih Çelenk, Tülin Sağlam, Sibel Dinçel, Beliz Güçbilmez. Dost Kitabevi, Ankara 2002.
Eagleton, Terry; Tatlı Şiddet- Trajik Kavramı, Çev: Kutlu Tunca, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2012
Kott, Jan, Çağdaşımız Shakespeare, Çev: Teoman Güney, Mitos-Boyut Yay,İstanbul, 1999.
Urgan, Mina; Shakespeare ve Hamlet, Altın Kitaplar Yay, İstanbul,1985.
Eagleton, Terry; William Shakespeare, Çev: A. Cüneyt Yalaz, Boğaziçi .Ü. Yayınevi, İstanbul, 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bir oyun metninin barındırdığı içerik ve biçim özelliklerinin anlatılması.
Bu özelliklerin öğrenci tarafından algılanmasına yönelik tartışmalar.
Bu tartışmalar ışığında farklı düşünceler arasında karşılaştırma yapabilme ve son aşamada özgün düşünceler üretilmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İncelenen oyunun türüne, dahil olduğu yazınsal akıma, oyunun yazarına ilişkin özelliklerin kavranması.
Bu özellikleri oyunlardan somut örneklerle destekleyebilme ve karşılaştırmalar yapabilme kapasitesi.
Öğrencinin düşüncelerini akıcı, zengin ve doğru bir dille ifade edebilmesi.

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmeye ilişkin açıklamalar geçerlidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İncelenecek oyunu ve oyuna ilişkin önerilen yardımcı kaynak(ları) okumak.
Her türlü araştırma ve ödev konusunda, bireysel yükümlülükleri yerine getirmek.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isinsu.ersan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 09.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 2 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 3 1 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 57

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1555534
ÖK.2555534
ÖK.3555534
ÖK.4555534
ÖK.5555534