DERS ADI

: TERMODİNAMİK I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MEN 2007 TERMODİNAMİK I ZORUNLU 3 1 0 4

Dersi Veren Birim

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SEMİH YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği

Dersin Amacı

Bu derste termodinamiğin temel prensipleri işlenerek, bu prensiplerin mühendislik uygulamaları yönünde geliştirilmesi sağlanır. Dersin işlenmesi sırasında tersinir işlem kavramı verilerek termodinamiğin, 1. ve 2. yasalarının uygulamaları öğretilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Basınç, sıcaklık, özgül hacim, iç enerji, entalpi, entropi gibi termodinamiğin temel büyüklüklerini hesaplayabilmek.
2   İdeal gaz özelliklerini kullanabilmek
3   Saf madde özelliklerini hesaplayabilmek
4   Termodinamiğin I. yasasını mühendislik sistemlerine uygulayabilmek
5   Mühendislik sistemlerinde termodinamiğin II. yasası ve entropi değişimi ile ilgili hesaplamaları yapabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Termodinamik kavramları. Basınç. Sıcaklık ve termodinamiğin sıfırıncı kanunu
2 Sistem Enerjisi, Sistemler arasındaki enerji etkileşiminde İş, ve Isı kavramı
3 Saf madde, saf maddelere ait diyagramlar ve P-v-T bağıntıları
4 Saf maddelerin termodinamik özeliklerine ait tablolar, ideal gazlar, ideal gazlara ait diyagramlar ve P-v-T bağıntıları
5 Termodinamiğin birinci yasası ve kapalı sistemlere uygulanması
6 Termodinamiğin I. yasasının açık sistemlere uygulanması
7 Termodinamiğin I. yasasının açık sistemlere uygulanması
8 Sürekli akışlı sistemlerde enerji analizi
9 Zamanla değişen sistemlerde enerji analizi
10 Termodinamiğin ikinci yasası, tersinir işlem, Carnot çevrimi
11 Entropi: Tanımlanması ve entropi üretimi
12 İdeal gazlarda entropi değişiminin hesaplanması
13 Termodinamik işlemlerin T-s diyagramında gösterilmesi
14 Isentropik verim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çengel, Y. and Boles, M., Thermodynamics, an Engineering Approach, 10th ed., McGraw-Hill, 2018

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikçi ve aktif öğretme ve öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

PÇ - ÖÇ matrisleri oluturulmuş ve her bir ÖÇ için değerlendirilme yöntemi belirlenmiştir. Öğrencilerin her bir ÖÇ için 60 ve üzeri başarı ortalaması olması beklenmektedir. Ayrıca ders değerlendirme anketlerinde, dersin hedeflerinde olan program çıktılarının 4 ve üzeri olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Semih YILMAZ

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.155
ÖK.25555
ÖK.3555
ÖK.45555
ÖK.555