DERS ADI

: Uyarılmış ve Olaya İlişkin Endojen Potansiyaller

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBİ 6028 Uyarılmış ve Olaya İlişkin Endojen Potansiyaller SEÇMELİ 1 8 0 15

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Temel Sinirbilimler Doktora

Dersin Amacı

Uyarılmış potansiyeller ve Olaya İlişkin Osilasyonlarla ilgili araştırma konusu olabilecek çerçeveyi sağlayacak bilgiyi sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Elektroensefalografinin temel prensipleri hakkında bilgi sahibi olma
2   Elektroensefalografinin klinik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
3   EEG çekimi yapabilme ve değerlendirebilme
4   Literatür tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma ve yorumlayabilme
5   Sözlü ve yazılı anlatım becerisine sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aksiyon potansiyelleri nedir Elektroensefalografi temel prensipler, epilepside ve diğer klinik uygulamaları Elektroensefalografiyle ilişkili diğer uygulamalar Uyarılmış potansiyeller Averajlama yöntemleri, Tek süpürümanalizleri UP modaliteleri- işitsel, görsel, somatosensoriyel Olaya ilişkin osilasyonlar kavramı, modaliteler, fizyolojide kullanımı (beyin dinamiğini anlama) Klinik uygulamaları
2 EEG 10-20 sistemi EEG çekimi izlenmesi EEG çekimi uygulaması EEG yorumlanmasına katılma Polisomnografi yorumlanmasına katılma
3 Görsel Uyarılmış Potansiyeller çekimi İşitsel Uyarılmış Potansiyeller çekimi Somatosensoriyel Uyarılmış Potansiyeller çekimi Görsel Uyarılmış Potansiyeller yorumlanması İşitsel Uyarılmış Potansiyeller yorumu Somatosensoriyel UP yorumlama
4 İşitsel olaya ilişkin osilasyonlar çekimi izleme İşitsel olaya ilişkin osilasyonlar çekimi yapma İşitsel olaya ilişkin osilasyonlar yorumlama Görsel olaya ilişkin osilasyonlar çekimi izleme Görsel olaya ilişkin osilasyonlar çekimi yapma Görsel olaya ilişkin osilasyonlar yorumlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Karakaş S. Multidisipliner yaklaşımla Beyin ve Kognisyon, Çizgi Tıp Kitapevi 2006
Yardımcı kaynaklar: Başar E. EEG-Brain Dynamics. Relation between EEG and Brain Evoked Potentials, Elsevier, 1st ed. Amsterdam, 1980
-Başar E. Memory and Brain Dynamics. Oscillations Integrating Attention, Perception, Learning, and Memory. Florida: CRC Press, 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü sunum, literatür tarama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + PO * 0.30 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PO* 0.30 +BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kuramsal bilgi sınav ile ölçülecek, literatür tarayarak bilimsel bilgiye ulaşma ve yorumlama ve sözlü ve yazılı anlatım becerisi hazırlanacak ödev ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tel:412 4058/ 412 4050

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16-17

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 60 2 120
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 30 5 150
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 27 27
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 375

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155555
ÖK.255545
ÖK.355554455
ÖK.455
ÖK.5555