DERS ADI

: Uzmanlık Alanı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSH 6098 Uzmanlık Alanı ZORUNLU 3 0 0 12

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. FATMA ŞEYDA ÖZBIÇAKÇI

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, tez konuları ile ilgili güncel literatürü, yeni gelişmeleri izleyebilme, değerlendirebilme ve tartışabilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Halk sağlığı hemşireliği alanında ve tez konusunda edindiği bilgileri doktora düzeyinde yorumlayabilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi
2   Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi
3   Tez konusu ile ilgili topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme
4   Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayınlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme.
5   .Tez konusundaki bir problemi çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, uygulayabilme ve sonuçları değerlendirebilme becerisi
6   Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunları, araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi
7   Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
2 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
3 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
4 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
5 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
6 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
7 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
8 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
9 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
10 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
11 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
12 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
13 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular
14 Öğrencinin tez danışmanı ile belirleyeceği konular

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi
http://www.deuhyoedergi.org/

2. Atatürk Üniversitesi Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi
http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/HYD

3. İstanbul Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi
http://www.istanbul.edu.tr/yuksekokullar/floren/yayinlar.htm
4. Toplum ve Hekim Dergisi (http://www.ttb.org.tr/th/)
5. TSK Koruyucu Hekimlik Dergileri (http://www.korhek.org/journal.php)
6. JOGNN Journal of Obstetric, Gynecologic and Neonatal Nursing www. jognn.awhonn.org/
7. Journal of Perinatal and Neonatal Nursing journals.lww.com/jpnnjournal/pages/default.aspx
8. Journal of Advanced Nursing
http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1111/(ISSN)1365-2648
9. Journal of Nursing Research
http://journals.lww.com/jnr-twna/pages/default.aspx

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RHB RehProÇöz.
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı RHB* 0.40 + PRJ * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tez aşamasında olan öğrencilerin çalıştıkları bilimsel alan ile ilgili güncel literatürü ve yeni gelişmeleri izleyebilme, değerlendirebilme ve tartışabilme yetenekleri hazırladıkları proje ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ass. Prof. Şeyda Özbıçakçı E-Mail: ozbicak@deu.edu.tr Tel: 24769

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 14 11 154
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 11 154
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 308

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555555555555
ÖK.2555555555555
ÖK.3555555555555
ÖK.4555555555555
ÖK.5555555555555
ÖK.6555555555555
ÖK.7555555555555