DERS ADI

: Jinekolojik Onkoloji Hemşireliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKH 6045 Jinekolojik Onkoloji Hemşireliği SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ HANDE YAĞCAN

Dersi Alan Birimler

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin kadın üreme organı kanserlerinden korunma, erken tanı ve tedavi, rehabilitasyon, evde bakım hizmetlerinde uygulanacak hemşirelik bakımına yönelik bilgi ve becerileri kazanması ile birlikte jinekolojik kanserli kadınlara özgü sağlık sorunlarına yönelik yenilikçi bakım stratejilerinin geliştirmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Jinekolojik kanserlerde risk faktörlerini, korunma yollarını, tarama yöntemlerini bilmek.
2   Jinekolojik kanseri olan kadınların hemşirelik bakım önceliklerini belirlemek ve vaka sunumu hazırlamak
3   Jinekolojik kanserlerde erken tanı, tedavi ve evde bakım hizmetlerinin önemini tartışmak
4   Jinekolojik kanseri olan kadınların sağlık sorunlarının çözümü ve hemşirelik yaklaşımlarına ilişkin kanıta dayalı bilgileri sunmak
5   Jinekolojik kanseri olan kadınların sağlık sorunlarına yönelik, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uygulama ortamlarına yönelik yenilikçi bakım stratejileri geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Açılış- Ders Planlaması H. Yağcan
2 -Dünyada ve Ülkemizde Jinekolojik Kanserlerin Görülme Oranları ve Nedenleri -Kanser Tarama Programları ve Korunma Yöntemleri Önerileri M. Aluş Tokat
3 Kadın Üreme Sisteminde Görülen Bening Değişimler 1: 1. Over ve Uterus Tümörleri D. Bilgiç
4 Kadın Üreme Sisteminde Görülen Bening Değişimler 2: 2. Uterus ve Serviks Polipleri 3. Myoma Uteri H. Yağcan
5 Kadın Üreme Sisteminde Görülen Bening Değişimler 3: 3. Vulva- Vajen Kistleri 4. Endometriyozis- Çikolata Kisti 5. PCOS- Polikistik Over Sendromu M. Aluş Tokat
6 Jinekolojik Kanserler-1 (Endometriyum, Serviks, Over) - Risk Faktörleri - Erken Tanı- Tarama - Koruyucu Önlemler D. Bilgiç
7 Jinekolojik Kanserler-2 (Vajen, Vulva Kanseri- Gestasyonel Trofoblastik Hastalıklar ve Kanser) - Risk Faktörleri - Erken Tanı-Tarama - Koruyucu Önlemler H. Yağcan
8 Ara Sınav M. Aluş Tokat
9 Jinekolojik kanser tedavisinde kullanılan tedavi yöntemleri ve hemşirelik bakımı (Güvenli Radyoterapi, Kemoterapi, Brakiterapi, Cerrahi uygulamaları vb) -Hasta, Ailesi ve Sağlık Personeline Etkisi D. Bilgiç
10 Fertilite Koruyucu Yaklaşımlar H. Yağcan
11 Semptom Yönetimi Palyatif ve Evde Bakım M. Aluş Tokat
12 Jinekolojik Onkoloji alanında kullanılan tamamlayıcı tedaviler D. Bilgiç
13 Kadın üreme organı kanserlerine yönelik hazırlanan vaka sunumlarının sunulması ve tartışılması Klinik vakası veya senaryo üzerinden kavram haritası da eklenerek vaka sunumu yapılması M. Aluş Tokat
14 Kadın üreme organı kanserlerine yönelik hazırlanan araştırma önerilerinin sunulması Dersin Değerlendirilmesi D. Bilgiç

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bekar M. (2016). Kadın Genital Sisteminin İyi ve Kötü Huylu Tümörleri. Ed: Şirin A., Kavlak O. Kadın Sağlığı. Genişletilmiş 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, Ss: 256.
2. Karaca Saydam, B. (2015). Olgularla Jinekolojik Hastalıklarda Bakım. Birinci Baskı. Ankara Nobel Tıp Bitabevleri, Ss: 49-255.
3. I. Ray-Coquard, P. Morice, D. Lorusso, J. Prat, A. Oaknin, P. Pautier & N. Colombo (2018). Non-epithelial ovarian cancer: ESMO Clinical Practice Guidelines for diagnosis treatment and follow-up. On behalf of the ESMO Guidelines Committee. Ann Oncol (2018) 29 (Suppl 4): iv1 iv18.
4. C. Marth, F. Landoni, S. Mahner, M. McCormack, A. Gonzalez-Martin and N. Colombo (2017). Cervical cancer: ESMO Clinical Practice Guidelines for diagnosis, treatment and follow-up. Ann Oncol (2017) 28 (suppl 4): iv72 iv83.
5. O Conner V, Obstetrics, Gynaecology and Women s Health Cambridge University Press, Cambridge, 2002.
























Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum,
Vaka örnekleri üzerinden tartışma,
Ödev sunumları,
Rol Play,
Beyin Fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders Kapsamında hazırlanan ödevler öğrenci tarafından sunulacak ve sunum içeriği, becerisi ve performansı değerlendirilecektir.
Sunum içeriklerin en güncel uluslararası bakım yönergeleri doğrultusunda ve edinilen bilgilerin profesyonel hemşirelik ile ilişkilendirilerek hazırlanması beklenmektedir.
Öğrencilerin derse katılımı sırasında konuyla ilişkili olarak klinik gözlemler yaparak getirdikleri vaka örnekleri üzerinden tartışma, beyin fırtınası ve rol play yapmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Merlinda Aluş Tokat.
Tel: 24770, E-Mail: merlinda_alus@yahoo.com
Doç. Dr. Dilek Bilgiç
Tel: 26968, E-Mail: bilgicdilek@gmail.com
Dr. Öğr. Üyesi Hande Yağcan
Tel: 24776, E-Mail: hande.yagcan@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 5 12 60
Sunum Hazırlama 5 3 15
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1555
ÖK.2444
ÖK.35544
ÖK.45444435
ÖK.55555555555555