DERS ADI

: İç Hastalıkları Hemşireliğinin Kavramsal Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İHH 6017 İç Hastalıkları Hemşireliğinin Kavramsal Temelleri SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HATİCE MERT

Dersi Alan Birimler

İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

İç Hastalıkları Hemşireliğinin temel kavramları ile ilgili derinlemesine bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili kavramları analitik bakış açısı ile irdeleme
2   İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili kavramların hemşirelik uygulamalarında kullanılmasının önemini açıklama
3   İç hastalıkları hemşireliği alanında yapılan araştırmaları kavramsal açıdan değerlendirme
4   İç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili çalışmalarda ilgili kavramları kullanma
5   Çağdaş bilim felsefesi ve araştırma yöntemleri açısından kritik değerlendirme yapma
6   Hemşirelik kavramları ile ilgili uygulamalarda disiplinler arası çalışmalara yer verme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavramlar ve modeller İç Hastalıkları Hemşireliğinde kullanılan kavramlar ve hemşirelik uygulamalarına yansıması Kavram ve modellerin araştırmalarda kullanımı İç Hastalıkları Hemşireliği alanında yapılan araştırmaların kavramsal açıdan değerlendirilmesi Dr. Sevgi Kızılcı Dr.Sevgi Kızılcı Dr. Hatice Mert Dr. Özlem Küçükgüçlü
2 Özbakım ve özyeterlik Kronik hastalık, uyum Kronik hastalık sürecinde sosyal destek Özyönetim Stres yönetimi Dr. Sevgi Kızılcı Dr. Hatice Mert Dr. Hatice Mert Dr. Özlem Küçükgüçlü Dr. Özlem Küçükgüçlü

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Fawcett J. (2005). Contemporary Nursing Knowledge. Analysis and Evaluation of Nursing Models and Theories. F.A. Devis Company: Second Edition. Philadelphia.
2.Alligood, M.R., Tomey, A.M. (2002). Nursing Theory, Utilization & Application, 3th Edition,Mosby, Elsevier
3.McEwen M., Wills E.M. (2005). Theoretical basis for nursing, Lippincott Williams&Wilkins, London,
4.Smeltzer SC, Bare BG, Hinkle JL, Cheever KH. (2010) Brunner&Suddarth s Text Book of Medical Surgical Nursing, Twelfth edition, Wolters Kluwer Health, Philadelphia

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, vaka tartışması, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + PO * 0.30 +FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + PO * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin sunum becerisi, konuya hazırlığı ve tartışmalara katılımı ara sınav olarak değerlendirilecektir.
Bir kavrama ilişkin hemşirelik çalışmalarını inceleyerek ve seçtiği üç çalışmada hemşirelik kavramlarının nasıl kullanıldığını açıklayarak rapor halinde hazırlaması ödev olarak değerlendirilecektir.
Final sınavında yorumlama, karar verme, açıklama ve bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Dr. Hatice Mert, Tel: 0232 412 47 86, e-posta: hatice.mert@deu.edu.tr
Doç. Dr. Özlem Küçükgüçlü, Tel: 0232 412 6835, e-posta: ozlem.kguclu@deu.edu.tr
Yrd. Doç. Dr. Sevgi Kızılcı, Tel: 0232 412 47 77, e-posta: sevgi.kizilci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 2 25 50
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 20 40
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 2 14 28
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.355555
ÖK.4555
ÖK.555555
ÖK.6555