DERS ADI

: Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Uygulama II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CHH 6030 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Uygulama II SEÇMELİ 0 6 0 9

Dersi Veren Birim

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. FATMA VURAL

Dersi Alan Birimler

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu uygulama dersi, öğrenciye doktora tez alanı ile ilgili olan hastaların ameliyat öncesi, sırası ve sonrasındaki hemşirelik bakımını edindiği ileri düzey bilgi ve tezini temellendirdiği hemşirelik kuram/modeli doğrultusunda, kanıt temelli kaynaklar, rehberler ve teknolojiyi kullanarak yönetmede beceri ve deneyim kazandırırBu uygulama dersi, öğrenciye doktora tez alanı ile ilgili olan hastaların ameliyat öncesi, sırası ve sonrasındaki hemşirelik bakımını edindiği ileri düzey bilgi ve tezini temellendirdiği hemşirelik kuram/modeli doğrultusunda, kanıt temelli kaynaklar, rehberler ve teknolojiyi kullanarak yönetmede beceri ve deneyim kazandırır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tez alanına ilişkin cerrahi hasta grubunun hemşirelik bakımında edindiği ileri düzey ve güncel bilgiyi kullanabilir.
2   Tez alanına ilişkin cerrahi hasta grubunun hemşirelik bakımında kanıta dayalı uygulamaları, kanıta dayalı rehberlerin önerilerini ve teknolojiyi kullanabilir.
3   Tez alanıyla ilgili bir cerrahi hastasının hemşirelik modeline temellendirerek bakımını yürütebilir.
4   Tez alanıyla ilgili hemşirelik modeline temellendirerek bakımını yürüttüğü hastayı olgu sunumu şeklinde analiz sentez ederek rapor edebilir
5   Öğrendiği kanıt temelli bilgi ve bakım girişimlerini hemşirelik bakımına aktarabilir
6   Klinik uygulama sırasında hasta ve çalışan güvenliği ilkelerini uygulayabilir
7   Klinik uygulama sırasında yasal ve etik konulara duyarlılık gösterir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dokuz Eylül Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Ortopedi Kliniği, T. C. Sağlık Bakanlığı İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Atatürk Eğitim Araştırma Hastanesi Anestezi Yoğun Bakım I
10 Dokuz Eylül Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Ortopedi Kliniği, T. C. Sağlık Bakanlığı İzmir Katip Çelebi ÜniversitesiAtatürk Eğitim Araştırma Hastanesi Anestezi Yoğun Bakım I
11 Dokuz Eylül Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Ortopedi Kliniği, T. C. Sağlık Bakanlığı İzmir Katip Çelebi ÜniversitesiAtatürk Eğitim Araştırma Hastanesi Anestezi Yoğun Bakım I

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Evidence Base Nursing , http://www.science.at/journals/medicine/nurse.html
2. National Guideline Clearinghouse, http://www.ngc.gov/
3. Best Practice Guidelines, http://www.rnao.org/bestpractices
4. Cochrane Collaboration Rewiev
5. Craig, V. Jean (Ed.) The Evidence Based Practice Manual For Nurses ., Churchill Livingstone, Incorparated 2002
6. Worldviews on Evidence-Based Nursing; http://www.nursingnetwork.com/webjournal.htm
7. Evidence Based Nursing; http://evidence.ahc.umn.edu/ebn.htm
8. Evidence Based Nursing, http://www.thequalityhospital.com/cgiwin/mercyweb.exe/n_research.htm;
9. JBI: http://www.joannabriggs.edu.au/pubs/best_practice.php
10. ACC: http://www.acc.org/qualityandscience/clinical/statements.htm
11. Best Practice Guidelines, http://www.rnao.org/bestpractices
12. Cochrane collaboration Rewiev
13. Craig, V. Jean (Ed.) The Evıdence Based Practıce Manual For Nurses , Churchıll Lıvıngstone, Incorparated 2002
14. ESC: http://www.escardio.org/Pages/index.aspx

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Klinik uygulama
Olgu sunum raporu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı ODV * 0.50+ FN* 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50+ BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci, bu uygulama dersinin birinci ve ikinci bloğunda ele aldığı olgu grubunun hemşirelik bakımında deneyim kazanır ve eleştirel değerlendirir. Bu hasta grubunun bakımını kanıta dayalı rehberlerin önerileri doğrultusunda teknolojiyi kullanarak yönetir. Tez alanında kullandığı hemşirelik modeline dayalı bakım verdiği hastanın verilerini toplar, derinlemesine değerlendirir, planladığı girişimleri uygular ve rapor eder. Öğrenci kendi öğrenmesine yönelik gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedeflerini oluşturur, danışmanına sunar ve tartışır.
Öğrenci uygulamamın üçüncü bloğunda belirlediği öğrenme hedeflerini gerçekleştirir. Uygulamanın sonunda belirlenen öğrenme hedeflerine göre gelişmesini değerlendirir ve kazanımlarını tez uygulama sürecine entegre eder. Uygulama sonunda derinlemesine görüştüğü hastasını APA yazım formatında olgu analizi ve bakım yönetimini içeren bir makale hazırlar. Final sınavında; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin uygulamada olgu yönetimi, analizi ve öğrendiği bilgilerle sentezi değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 3 30 90
Ders Anlatımı 0 0 0
Ödev Hazırlama 3 20 60
Sunum Hazırlama 0 0 0
Ödev Hazırlama 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 43 43
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 0 0 0
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.55555
ÖK.6555
ÖK.7