DERS ADI

: Ameliyathane Hemşireliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CHH 6028 Ameliyathane Hemşireliği SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZLEM BİLİK

Dersi Alan Birimler

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, ulusal ve uluslararası standartlar, kanıta dayalı kaynaklar ve rehberler doğrultusunda ameliyathanede hasta bakım yönetimi, ameliyathanede güncel uygulamalar, hasta ve çalışan güvenliği, etik ilkeler ve yasal süreçler konusunda öğrenciye bilgi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ameliyathanede hasta bakım yönetimini tartışabilir.
2   Ameliyathanede güncel uygulamaları açıklayabilir.
3   Ameliyathanede hasta ve çalışan güvenliğini sorgulayabilir
4   Ameliyathane ortamında yasal ve etik konuları açıklayabilir
5   Ameliyathanede tıbbi tedavi ve hemşirelik bakımının etkisini değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ameliyathane ekibinin rol ve sorumlulukları konusunda ulusal ve uluslararası kuruluşların önerileri *Cerrahi alan enfeksiyonlarının önlenmesinde ulusal ve uluslararası kuruluşların önerileri ve kanıta dayalı çalışmalar *Ameliyathanede basınç yarası, derin ven trombozu önlenmesinde kanıta dayalı çalışmalar ve hemşirenin sorumlulukları
2 * Ameliyathanede Fiziksel Ortam Güvenliği -Kanıta dayalı çalışmalar, ulusal ve uluslararası kuruluşların önerileri *Ameliyathanede çalışan güvenliği-Kanıta dayalı çalışmalar, ulusal ve uluslararası kuruluşların önerileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Rothrock C. R. Alexander's Care of the Patient in Surgery, fourteenth edition, Elsevier Mosby, 2010.
2. Haigh H.Perioperative standards and recommended practices. 2010 edition, AORN; 2010
3. AORN (Association of periopertive Registered Nurses) http://www.aorn.org/, Ekim 2011
Yardımcı kaynaklar:
1. Smeltzer C. S, Bare B, Hinkle J, ve Cheever K. Brunner & Suddarth s textbook of Medical-Surgical Nursing. Twelfth edition, 2010; 422-455
2. http://www. jointcommission.org/Patientsafety/ ,Ekim 2011
3. http://www.npsf.org/ ,Ekim 2011
1. Center For Disease Control (CDC) http://www.cdc.gov/, Ekim 2011
2. American Hospital Association (AHA) http://www.aha.org/, Ekim 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel destekli sunum,
Olgu tartışması,
Grup tartışması
Beyin fırtınası,
Soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Final sınavında; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Dr. Özlem Bilik Tel:0 232 412 6962 ozlem.bilik@deu.edu.tr
Yard. Doç. Dr. Fatma Vural Tel: 0 232 4124780 fatma.vural@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 2 15 30
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 2 5 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 35 70
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15555555
ÖK.2555555555
ÖK.355555555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555