DERS ADI

: ÇAĞDAŞ FOTOĞRAF FELSEFESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTG 6102 ÇAĞDAŞ FOTOĞRAF FELSEFESİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİMBER RANA ATAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf Doktora

Dersin Amacı

Çağdaş Fotoğraf Felsefesinin kapsamını belirlemek; öncülerinin katkılarını incelemek; temsilcilerinin kurumlarını incelemek; Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve Fotoğraf Tarihi arasındaki bağlantıları araştırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş Fotoğraf Felsefesi'nin öncülerini tanımak.
2   Çağdaş Fotoğraf Felsefesi'nin temsilcilerini tanımak.
3   Fotoğraf Felsefesi ve Fotoğraf Tarihi arasındaki etkileşimi kavramak.
4   Çağdaş Fotoğraf Felsefesi'nin Çağdaş Fotoğraf Sanatı ile olan etkileşimini tartışmak.
5   Çağdaş Fotoğraf ortamını eleştirebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1- Genel terminoloji
2 2- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve Walter Benjamin
3 3- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve Walter Benjamin
4 4- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve Roland Barthes
5 5- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve Roland Barthes
6 6- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve XIX. Yüzyıl Fotoğraf Tarihi
7 7- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve XX. Yüzyıl Fotoğraf Tarihi
8 8- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve XXI. Yüzyıl Fotoğraf Tarihi
9 9- Analog Fotoğraf ve Dijital Fotoğraf diyalektiği
10 10- Ara sınav
11 11- Friedrich Kittler ve Optik Medya
12 12- Geoffrey Batchen ve fotoğrafın ölümü
13 13- Lev Manovich, Yeni Medya ve fotoğraf
14 14- Çağdaş Fotoğraf Felsefesi ve Viktor Shklovski
15 15- Daniel Rubinstein ve algoritmik fotoğraf

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barthes, B.(2016). Camera Lucida,İstanbul:6:45
Bathchen, G.(1994). Each Wild Idea, Massachusetts: MIT
Benjamin, W.( 2008 ). Pasajlar, İstanbul:YKY
Kittler, F.( 2010 ).Optical Media,Cambridge, Polity Press
Lyotard, J.F.( 2013). Postmodern Durum, Ankara: Bilgesu
Manovich, L.(1995). The Paradoxes of Digital Photography,Germany: Photography after Photography. Exhibition catalog
Manovich, L.(2001). The Language of New Media, Massachusetts: MIT

Osborne, P.(2010). Infinite exchange: The social ontology of the photographic image, Philosophy of Photography,Vol. 1 N: 1, 59 68.

Rubinstein, D. ( 2008 )Life More Photographic; Mapping the Networked Image. photographies 1 (1):9-28.
Soutter, L.(1999). The Photographic Idea: Reconsidering Conceptual Photography, Afterimage Vol.26,N.5

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

simber.atay@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12:00-12:45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1543
ÖK.2554
ÖK.3455
ÖK.45444
ÖK.55