DERS ADI

: HAKİKAT SONRASI ÇAĞI VE FOTOĞRAF

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTG 6101 HAKİKAT SONRASI ÇAĞI VE FOTOĞRAF SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİMBER RANA ATAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf Doktora

Dersin Amacı

Hakikat Sonrası Çağı olgusunu tanımlamak; Hakikat Sonrası Çağı'nın kültürel ve sanatsal özelliklerini incelemek; Hakikat Sonrası Çağı'nda fotoğrafın durumunu tartışmak ve bu bağlamda sanatçıların yapıtlarını eleştirmek amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hakikat Sonrası Çağı olgusunu tanımlayabilme
2   Hakikat Sonrası Çağı'nın kültürel özelliklerini tartışabilme
3   Hakikat Sonrası Çağı'nın sanatsal özelliklerini tartışabilme
4   Hakikat Sonrası Çağı ve fotoğraf ilişkisini tartışabilme
5   Hakikat Sonrası Çağı olgusunu interdisipliner bir şekilde eleştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1- Genel terminoloji
2 2- Hakikat Sonrası Çağı'nın özellikleri
3 3- Hakikat Sonrası Çağı'nın özellikleri
4 4- Martin Heidegger ve "Sanat Eserinin Kökeni"; Aletheia
5 5- Hans Georg Gadamer ve "Hakikat ve Yöntem"
6 6- Hans Georg Gadamer ve "Hakikat ve Yöntem"
7 7- Michel Foucault'ya göre Parrhesia
8 8- Jean Baudrillard'a göre Simülasyon Kuramı
9 9- Ara sınav
10 10- Hakikat Sonrası Çağı ve Çağdaş Fotojurnalizm
11 11- Foto-montaj ve hakikatin siyasal manipülasyonu; Stalin dönemi Sovyet Fotoğrafı
12 12- Hakikatin sanatsal manipülasyonu ve Joan Fontcuberta'nın yapıtları
13 13- "Fake News" olgusu
14 14- "Ağ bağlantılı öznellik"
15 15- Ağ bağlantılı öznellik ve fotoğrafik imge üretimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Foucault,M. ( 2001 ). Fearless Speech, Los Angeles: MIT
Adanır,O.(2017).İşitsel ve Görsel Anlam Üretimi, İzmir: Eylül Sanat
Baudrillard, J.(2018).Simülakrlar ve Simülasyon, İstanbul: Doğu Batı
Derrida,J.( 2010). Aletheia, Oxford Literary Review, Vol.32, No :2, 169-188.
http://www.jstor.org/stable/44030777
Gadamer, H.G.( 2008) .Hakikat ve Yöntem I-II, İstanbul:Paradigma
Heidegger, M.( 2011 ).Sanat Eserinin Kökeni, Ankara:DeKi
Keyes, R.(2017). Hakikat Sonrası Çağ, İzmir: DeliDolu
Martineau, E (1986). Le Coeur de L Al theia, Revue de Philosophie Ancienne,Vol.4, No.1,33-86.
http://www.jstor.org/stable/24353799
Mitchell, J.M. (2001). The Reconfigured Eye: Visual Truth in the Post-photographic Era
London: MIT
Wheeler, T. (2002) Phototruth or Photofiction , London: Routledge

İlgili albümler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.50 + PRJ * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

simber.atay@deu.edu.tr
0533 7246343

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12:00-12:45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15554
ÖK.254
ÖK.345
ÖK.43445
ÖK.545