Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzik Bilimleri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. AYHAN EROL |
Dersi Alan Birimler |
Müzik Bilimleri Doktora |
Dersin Amacı |
İnterdisipliner araştırma metodolojisine dayalı olan bu ders, etnomüzikolojideki güncel yaklaşımları ele alır. Günümüzün yeni araştırma konuları etnomüzikolojik söylem alanının tarih ve teorisi içinde konumlandırılabilecek şeyler ise de, bu dersin temel amacı; sosyal bilimler alanıdaki güncel teorik meseleler üzerine odaklanmak ve öğrencileri bu çerçevede özgün çalışmalar yapmaya yönlendirmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Asmann, Jan (2001) Kültürel Bellek, İstanbul: Ayrıntı yay. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler, sosyal bilimler alanındaki güncel teorik meselelerin derinlemesine tartışılmasını içerir. Bu birikim, müziksel olguların etnomüzikolojik analizini içeren örnek metinlerin (kitap, kitap bölümü, makale vb) gözden geçirilmesi temelinde edinilir. Böylece öğrenciler, derse konu edilen etnomüzikoloji perspektifli yeni müzik incelemelerinden hareketle, yeni bir sosyal teori ya da yeni bir çalışma alanı ile etnomüzikolojik bilgi arasındaki ilişkiyi kavrayabilmeyi ve tartışabilmeyi öğrenir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Sınavlar: |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlar |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Ayhan EROL |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Ptesi: 13.30-16.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|