Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzik Bilimleri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MEHMET FIRAT KUTLUK |
Dersi Alan Birimler |
Müzik Bilimleri Doktora |
Dersin Amacı |
müzikoloji, nöroloji, psikiyatri, psikoloji, radyoloji gibi disiplinlerin ortaklaşa çalıştığı ve ağırbasan disiplinin kuramları ışığında farklı adlarla anılan (bilişsel müzikoloji, bilişsel etnomüzikoloji, müzik psikolojisi, nöromüzikoloji) ancak son yıllarda genel olarak cognitive sciences başlığıyla bilinen disiplin, müzik, beyin ve duygu ilişkisini inceler. Müziğin kişide yarattığı psikolojik değişiklikler ve buna bağlı olarak beyinde yarattığı etkiler; insanın müziği anlama ve kavrama yetisi; müzik, tını, ezgi, ritim, çalgı sesleri, konuşma, sound ve gürültü gibi ögelerin beynin hangi bölgelerini harekete geçirdiği ya da bu uyaranların (stimuli) duyguları nasıl uyandırdığı , müzisyen beyni gibi konular ana başlıklardır. Dersin amacı özellikle bu konuda çalışmak isteyen öğrencilere literatür, kuramlar ve uygulamalar eşliğinde disiplini öğretmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1) LASKE, Otto E.; Artificial Intelligence and Music: A Cornerstone of Cognitive Musicology , Understanding Music With AI: Perspectives on Music Cognition, Eds.: Mira Balaban, Kemal Ebcioğlu and Otto Laske, The AAAI Press/The MIT Press, Cambridge, 1992. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, audio ve video sunumlar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
firat.kutluk@deu.edu.tr - 4129200 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dersin olduğu gün tüm gün |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|