DERS ADI

: TİPOGRAFİK TASARIMDA YARATICI ÖNERMELER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRA 6108 TİPOGRAFİK TASARIMDA YARATICI ÖNERMELER SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Grafik Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HACI YAKUP ÖZTUNA

Dersi Alan Birimler

Grafik Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Sanat eğilimleriyle: Kamusal Sanat, Sokak Sanatı, Çevresel Sanat gibi etkileşime geçebilmek ve ürünleri bu düzlemlerle çakıştırabilmek dersin ana amacıdır. Sahip olunan entelektüel bilgi birikiminin üzerinde bir görsel yetkinliğe kavuşabilmek için günceli takip edip, eleştirel bir gözle yorumlayıp, yeni medyalardan yararlanarak, tipografik uygulamalarda yaratıcı ve yeni önermeler geliştirebilmek. Yeni önermeler geliştirirken sanat eğilimleriyle etkileşime geçebilmek, yeni medyalardan yararlanabilmek. Görsel iletişim ve sunum bilgilerini yaratıcı bir şekilde geliştirebilmek. Öğrenciyi, edindiği ve geliştirdiği bilgi ve becerileri yetkin bir şekilde öğretebilecek kapasiteye ulaştırabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanat eğilimleriyle etkileşime geçebilmesi
2   Yeni medyalardan yararlanabilmesi
3   Tipografiye farklı bir gözle bakıp, onlara yeni anlam ve biçimler yükleyebilmesi
4   Farklı yönelimler için sınırsız düşünebilmesi
5   Varolmayan bir tasarım dünyası yaratabilmesi
6   Alışılmışın dışında farklı anlatım yolları üretebilmesi
7   Tasarımın sınırlarının sanatın sınırlarıyla kesiştiği alanlarda çalışabilmesi, üretebilmesi
8   Kazanımlarını aktarabilecek, bu konuda rehberlik yapabilecek ve öğretebilecek düzeye gelebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma. Dersle ilgili kısa bilgi. Tipografik tasarımda yeni eğilimlerin örnekler üzerinden incelenip tartışılması. Öğrencilerle araştırma, seminer konularının ve uygulama projesinin kavramsal altyapılarını nasıl oluşturacakları üzerine görüşmeler.
2 Görüşmelerde oluşturulan konseptlerin seçimle netleştirilmesi.
3 Uygulama projesi için taslak önerileri. Rapor üzerinde kritik.
4 Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik.
5 Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik.
6 Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik.
7 Araştırma Raporu Teslimi.
8 Seminer
9 Taslak üzerinde olgunlaştırma çalışmaları.
10 Olgunlaşan tasarımın maketi üzerinde çalışmalar. Doğru malzeme ve medya seçimi.
11 Tasarımın maketi için alternatifler.
12 Tasarımın maketi için alternatifler.
13 Tasarımın son şekli üzerinde kritik.
14 Uygulama projesinin sonlandırılması ve kiritik yapılması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

MIDDENDORP, J., Dutch Type, oıo Publishers, Rotterdam, 2004
SAGMEISTER, S., NETTLE, D., HELLER, S., SPECTOR, N., Things I have learned in my life so far, Abrams Book, 2008
CROW, D., Visible Signs: An introduction to semiotics in the visual arts, AVA Publishing, Switzerland, United Kingdom, 2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Tas/Uyg/Pro
3 DKL DerseKatılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.20 + PRJ * 0.60 + DKL * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Hacı Yakup Öztuna
Dokuz Eylül Üniversitesi
Güzel Sanatlar Fakültesi
Brafik Bölümü Başkanı
Balçova/İzmir
yakup.oztuna@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Tasarım Projesi 13 6 78
Sunum Hazırlama 1 20 20
Proje Ödevi 2 40 80
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 233

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15335
ÖK.25
ÖK.3543453
ÖK.435244
ÖK.535
ÖK.634
ÖK.7
ÖK.83