DERS ADI

: GÜNCEL SANAT I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEY 6051 GÜNCEL SANAT I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Heykel Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. SEVGİ AVCI

Dersi Alan Birimler

Heykel Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

60 Sonrası Çağdaş sanat olaylarını ve anlayışları tarif etmek ve tartışmak.
Bu derste:1960 Sonrası sanat eğilimleri (Yeni Gerçekçilik, Minimal Sanat, Happening, Op-Art, Arazi Sanatı, Performans, Video Sanatı) sanatçılar ve eserler üzerinden anlatılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş sanat ile ilgili literatürü, mesleki terim ve kavramları tanımlayabilme,
2   Çağdaş sanat olaylarını, farklı sanatçı tavırlarını tarif edebilme,
3   Çağdaş sanat anlayışlarını dönemsel olarak ait oldukları kültür içinde irdeleyebilme,
4   Güncel sanata dair bilgi birikimini kendi çalışmaları için yorumlayabilme,
5   Kuramsal birikimini akıcı ve anlaşılır biçimde sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modern, Çağdaş ve Güncel Sanat Kavramları ve Kaynakların Tanıtılması Sözlü anlatım
2 1960 Öncesi Manifestolar Sözlü anlatım
3 1960 Sonrası Gerçekler, Olaylar, Sanatçı Tarifleri Sözlü anlatım
4 Op Art/Retinal Art Görsel sunumlu anlatım
5 Yeni Gerçekçilik Görsel sunumlu anlatım
6 Kavramsal Sanat Görsel sunumlu anlatım
7 Minimal Sanat 1960-65 Görsel sunumlu anlatım
8 Ödev sunum - Seminer Görsel sunumlu anlatım-tartışma
9 Happening; Performans Art, Süreç Sanatı /Process Art, Vücut Sanatı/Body Art Görsel sunumlu anlatım
10 Happening; Performans Art, Süreç Sanatı /Process Art, Vücut Sanatı/Body Art Görsel sunumlu anlatım
11 Enstelasyon Sanatı/Installation Art Görsel sunumlu anlatım
12 Çevresel Sanat/Environment Art Arazi Sanatı/Land Art Görsel sunumlu anlatım
13 Fakir Sanatı/ Arte Povera/Poor Art Görsel sunumlu anlatım
14 Video Sanatı Dijital Sanat Görsel sunumlu anlatım
15 Ödev sunum Seminer Görsel sunumlu anlatım-tartışma
16 Final Sınavı Yazılı değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: 1- Ahu ANTMEN, Sanatçılar Yazılar ve Açıklamalarla -20 yy Batı Sanatında Akımlar , Sel Yay. İstanbul-2008
2- Ali ARTUN, Sanatın Manifestoları , çev.: Kaya ÖZSEZGİN, Ufuk KILIÇ,Can GÜNDÜZ Elçin GEN Mustafa TÜZEL, Ece ERBAY,Melih Cevdet ANDAY, Sebahattin EYÜBOĞLU, Erdoğan ALKAN İletişim Yay. İstanbul-2010
3- Hal FOSTER, Gerçeğin Geri Dönüşü -19.yy `ın Sonunda Sanatta Avangard , çev. Esin HOŞSUCU, Ayrıntı Yay. İstanbul-2009
4- Jonattan CRARY, Gözlemcinin Teknikleri 19.yy da Görme ve Modernite Üzerine , çev. Elif DALDENİZ, Metis Yay. İstanbul-2004
5-Artur C. DANTO, Sanatın Sonundan Sonra-Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi , çev. Zeynep DEMİRSÜ, Ayrıntı Yay. İstanbul-2010
Yardımcı kaynaklar:
6-Donald KUSPIT, Sanatın Sonu , çev. Yasemin TEZGİDEN, Metis Yay. İstanbul-2006
7-Larry SHINNER, Sanatın İcadı Bir KültürTarihi , çev. : İsmail TÜRKMEN, Ayrıntı Yay. İstanbul-2010
8- Joseph Emile MULLER, Modern Sanat , çev. Mehmet TOPRAK, RK


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Sözlü Anlatım
2- Görsel sunum eşliğinde Anlatım
3- Ödev -araştırma, anlatım, sunum-
4- Dersi alan öğrencilerle önceden belirlenmiş konu etrafında tartışma-Seminer-
5- Final sınavı ve ödev ile bilgisini derli toplu yazabilme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin ders konularını kavraması ve bunu göstermesine odaklanan geliştirici değerlendirme yöntemi uygulanır. Öğrencinin derse üst düzeyde katılımını gerektirecek inisiyatif ile Öğretim Üyesi ve öğrenciyi etkin ve sürekli iletişim içinde tutacak bir planlama öğretim üyesi rehberliğinde uygulanır. Dersin en başında belli başlı konular sergilenir ödev dağılımı ile yapılan araştırmalarda öğretilmesi amaçlanan konulara odaklanılır. Her öğrenci program çerçevesinde sıra ile kendi yaptığı çalışmayı sunarken aynı konuda okumalarını yapan bütün öğrenciler seminer atmosferi içinde bilgi ve düşüncelerini paylaşır. Ayrıca vize sınavı yerine geçen ödev ve final sınavları ile bilgisini yazılı olarak gösterir. Öğrencinin ders konularını kavraması ve bunu göstermesine odaklanan geliştirici değerlendirme yöntemi uygulanır. Öğrencinin derse üst düzeyde katılımını gerektirecek inisiyatif ile Öğretim Üyesi ve öğrenciyi etkin ve sürekli iletişim içinde tutacak bir planlama öğretim üyesi rehberliğinde uygulanır. Dersin en başında belli başlı konular sergilenir ödev dağılımı ile yapılan araştırmalarda öğretilmesi amaçlanan konulara odaklanılır. Her öğrenci program çerçevesinde sıra ile kendi yaptığı çalışmayı sunarken aynı konuda okumalarını yapan bütün öğrenciler seminer atmosferi içinde bilgi ve düşüncelerini paylaşır. Ayrıca vize sınavı yerine geçen ödev ve final sınavları ile bilgisini yazılı olarak gösterir.

Değerlendirme Kriteri

1- Öğrencinin derse devam durumu,
2- Derse aktif katılımı,
3- Ders kapsamında bizzat yaptığı araştırma bakımından; araştırmanın niteliği, konu başlığı ile içeriğinin uyumu; kullanılan kaynakça içeriği; metnin yazım kurallarına uygunluğu,
4- Yaptığı araştırma ve ödev ile edindiği bilgisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilmesi,
5- Edindiği bilgi üzerinden tartışabilmesi,
6- Final sınavında yazılı olarak aktardığı bilginin soru ile örtüşmesi, dikkate alınır .

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Dersin en az %70 ine katılmak
2- Ders işleyişinde önceden belirlenmiş ödev-sunum-seminer ve sınav takvimine uymak ,
3- Ders öncesi belirlenen konularda okumaları yapmak,
4-Ders ortamında yapılan tartışmalarda aktif olmak.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Sevgi AVCI
sevgi.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri 15:30-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Teori (Ders anlatımı) 13 3 39
Teori ( Ödev Sunum-Seminer) 2 3 6
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 15 4 60
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize sınavı Yerine Yazılı Ödev Teslimi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155531311553553
ÖK.253511531535535
ÖK.35351155535555
ÖK.455553553555551
ÖK.5333133353135