DERS ADI

: Eğitim Yönetiminde Yeni Gelişmeler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 6025 Eğitim Yönetiminde Yeni Gelişmeler ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora

Dersin Amacı

Eğitim yönetiminde yeni yaklaşımlar ve modelleri değerlendirme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   . Değişme ve gelişmeyi tanımlayabilme,
2   Yönetimdeki geleneksel yaklaşımlar, eleştiriler ve yetersizlikler anlayabilme,
3   Yeni yaklaşımların eğitim örgütlerinde yarattığı etkileri yorumlayıp ilişkilendirebilme,
4   Yeni yaklaşımların/paradigmaların oluşturduğu yeni akımlar, modeller, kavramlar, yaklaşımlar ve uygulamaları yorumlayıp ilişkilendirebilme,
5   Yönetim düşüncesinin ve uygulamalarının geleceğini yorumlayıp ilişkilendirebilme,
6   Eğitim yönetiminde yeni yaklaşımlar ve modelleri bütünlük içinde sentezleme,
7   Eğitim yönetiminde yeni yaklaşımlar ve modelleri değerlendirebilme.
8   Yönetim yaklaşımlarına ilişkin örnekler geliştirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yönetimdeki geleneksel yaklaşımlar, eleştiriler ve yetersizlikler,
2 Değişme, gelişme ve nitelikleri, yenilikçilik ve girişimcilik,
3 Yönetimde yeni kavramsal çerçeve ve yaklaşımların gelişimi,
4 Yeni yaklaşımların eğitim örgütlerinde yarattığı etkiler: Örgütsel yapı, çalışan, yetkinlik, yönetici, yönetim tarzı, strateji, bilgi, kültür, değerler vb. gibi
5 Yeni yaklaşımların eğitim örgütlerinde yarattığı etkiler: Örgütsel yapı, çalışan, yetkinlik, yönetici, yönetim tarzı, strateji, bilgi, kültür, değerler vb. gibi,
6 Değişim yönetimi,
7 Stratejik yönetim, benchmarking,
8 Ara sınav
9 Kültür yönetimi, insan kaynakları yönetimi,
10 Öğrenen örgütler, kalite odaklı yönetim,
11 Sürekli gelişme, süreç odaklı yönetim, bilgi yönetimi,
12 Yetkinliklere dayalı yönetim, yalın yönetim, kaos yönetimi,
13 Örgütsel perspektifte eğitsel program hazırlama için politikalar ve süreçler geliştirme,
14 Gereksinim analizi, eğitsel hedeflerin tespiti, içerik belirleme ve düzenleme; öğretim ve değerlendirme stratejileri oluşturma yöntemleri. Yönetim düşüncesinin ve uygulamalarının geleceği,
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Stacey, R.O. (1992). Managing the Unknowable Jossey-Bass Publishers. Jan Fransisco.
Marguardt, M.J. (1996). Building the Learning Organization McGraw Hill.
Bolman, L. G.; Deal, T.E. (1997). Reframing Organizations: Artistry, Choice, and Leadership. Jossey-Bass Business & Management
Harris, P.R Moran, R.T. (1996) Managing Cultural Differences. Gulf Publ. Comp.
Deal, T.E Kennedy, A.A, (1999),The new Corporate Cultures, Persens Books
Davenport, T.H Prusak, L. (1998), Working Knowledge, Harvard Business School Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.sahin deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 7 91
Vize sınavına hazırlık 1 25 25
Final sınavına hazırlık 1 35 35
Final Sınavı 1 1 1
Vize sınavı 1 3 3
Final sınavına hazırlık 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.153245555
ÖK.253345555
ÖK.353143333
ÖK.453343333
ÖK.553344444
ÖK.655444444
ÖK.735445555
ÖK.835433333