DERS ADI

: Travma Sonrası Müdahaleler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6126 Travma Sonrası Müdahaleler SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FATMA SELDA ÖZ SOYSAL

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencilerin travma sonrası ortaya çıkan problemleri tanıyabilmesini, kavramsallaştırabilmesini ve travma sonrası yapılan psikolojik danışmada ileri becerileri kullanabilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Travma ve ilişkili kavramları tanıyabilme
2   Travma sonrasında ortaya çıkan bozuklukları anlayabilme
3   Travma ve hafıza ilişkisini kavrayabilme
4   Travma ve ilişkili sürece psikodinamik perspeftikten bakabilme
5   Travma nedeniyle ortaya çıkan sorunlarda bilişsel davranışçı müdahale yöntemlerini kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Travma ve ilişkili kavramların tanımları Travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma.
2 Travmanın fizyolojik süreçte yol açtığı değişimler Travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma
3 Yetişkinlerde travma sonrasında görülen davranış bozuklukları Çocuk ve ergenlerde travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma
4 Çocuk ve ergenlerde travma sonrasında görülen davranış bozuklukları Çocuk ve ergenlerde travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma.
5 Travma sonrası bozukluklarda risk grupları Final
6 Travmanın hafızada yol açtığı değişimler
7 Travma sonrasında danışanla görüşme ve kavramsallaştırma
8 Genel değerlendirme, sınav
9 Travma sonrasında danışanla görüşme ve psikolojik danışma planı yapma
10 Travma ve ilişkili bozukluklara psikodinamik perspektiften bakma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Levine, P (2019). Trauma and Memory: Brain and Body in a Search for the Living Past: A Practical Guide for Understanding and Working with Traumatic Memory.
Cohen, J., Mannarino, A., Deblinger, E. (2017) Treating Trauma and Traumatic Grief in Children and Adolescents. The Guilford Press; Second edition

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav %40, %60 final.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1554121141
ÖK.2554125111
ÖK.3554125151
ÖK.4554444455
ÖK.5144455555