DERS ADI

: Medya Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 6053 Medya Tarihi ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BAHAR SOĞUKKUYU POYRAZ

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Medya tarihini, ilgili sosyal, kültürel, teknolojik, politik gelişmeler bağlamında tanımlamak.
Kitle iletişim araçlarının algı oluşumundaki etkilerini saptamak ve tartışmak.
Dünyadaki siyasal, ekonomik ve sosyo-kültürel gelişmeleri etkileyen basılı ve sayısal medyayı tartışmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Medya tarihini, ilgili sosyal, kültürel, teknolojik, politik gelişmeler bağlamında tanımlamak. Kitle iletişim araçlarının algı oluşumundaki etkilerini saptamak ve tartışmak. Dünyadaki siyasal, ekonomik ve sosyo-kültürel gelişmeleri etkileyen basılı ve sayısal medyayı tartışmak.
2   Teknolojik gelişmeler ve hareketli medya araçlarını tartışma.
3   Kitle iletişim araçlarının soğuk savaş dönemine (1950 li yıllar) etkilerini tartışma.
4   Fransız Devrimi nin ve basın özgürlüğünün iletişime katkılarını tartışma.
5   Basılı ve hareketli medyayı tanımlama.
6   Kitle iletişim araçları ve medya kavramını ilişkilendirme ve tartışma.
7   İnsan için iletişimin gerekliliğini ve önemini kavrama.
8   Medya kavramını tanımlama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal bir varlık olarak, insan için iletişimin gerekliliği ve önemi
2 İletişimin başlangıcı, ilk iletişim araçları, matbaanın bulunuşu ve kültürel etkileri
3 Kitle iletişim araçları ve Medya Kavramı
4 Hareketli harf sisteminin bulunuşu, kağıt üretiminin artması ve ucuzlamasının iletişime katkıları
5 Fransız devrimi ve basın yasasının kabulünün etkileri
6 Basılı medya, gazeteler ve fotoğraf
7 Sansür ve basın özgürlüğü
8 vize
9 I. Dünya savaşı, propaganda, algı oluşturma ve radyo
10 Telsiz telgraf ve telefon, Soğuk savaş dönemi ve kitle iletişim araçları
11 Televizyonun ortaya çıkışı 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren hızlı gelişimi
12 Dijital çağ; İnternet, akıllı telefonlar ve TV kanallarıyla dolu interaktif bir gündelik yaşam
13 Yeni Medya ve küresel iletişim kültürü
14 Medyanın gücü ve ideoloji
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Medya Tarihi (Jean Noel Jeanneney, 1998), Medyanın Gerçeği (Noam Chomsky, 1993), Medyanın Toplumsal Tarihi (Asa Briggs, Peter Burke, 2004).
Medya Dünyası, Jean-Marie Charon ,İletişim Yay., 1992

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61
ÖK.71
ÖK.81