DERS ADI

: İlkokulda Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6073 İlkokulda Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BEHSAT SAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu derste sınıf öğretmenliği yüksek lisans öğrencisinin kapsayıcı eğitim kavramını tanıması, bu bağlamda ilkokul öğrencilerinin farklı gereksinimlerine uygun olarak öğrenmeye katılımlarını artırmalarını sağlamaları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kapsayıcı eğitimin temel kavramlarını bilir.
2   Kapsayıcı eğitimde öğretmen, aile ve yöneticilerin rolleri kavrar.
3   Kapsayıcı eğitimin öğretim süreçleri kavrar.
4   Dünyada ve Türkiye de kapsayıcı eğitime yönelik araştırmaları değerlendirir.
5   İlkokula uygun kapsayıcı eğitim programı oluşturur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kapsayıcı Eğitimin Temel kavramları
2 Normalleştirmeden Kapsayıcı Eğitime: Tarihsel Gelişim
3 Kapsayıcı Eğitimin Etkililiği ve Başarısı İçin Temel Faktörler
4 Kapsayıcı Eğitim ve Ekip Çalışması/İş Birliği
5 Kapsayıcı Eğitimde Öğretmen, Aile ve Yöneticilerin Rolleri
6 Kapsayıcı Eğitim ve Öğretim Süreçleri
7 Kapsayıcı Eğitim ve Geçiş Sürecinin Planlanması
8 Ara sınav
9 Kapsayıcı Eğitim ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
10 Farklı Öğretim Kademelerinde Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları
11 Kapsayıcı Eğitimde Değerlendirme Süreci
12 Türkiye'de Kapsayıcı Eğitime Yönelik Yasal Düzenlemeler
13 Türkiye'de Kapsayıcı Eğitime Yönelik Araştırmalar
14 İlkokulda Kapsayıcı Eğitim Programlarına Uygun Sınıf Uygulamaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gürgür, H. ve Rakap S. (2019). Kapsayıcı eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Taneri, P. O. (Ed.). (2019). Kuramdan uygulamaya kapsayıcı eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Peter Clough, P & Jenny Corbett, J. (2000). Theories of inclusive education: a student's guide. London: Paul Chapman Publishing.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. Proje Tabanlı Öğrenme
3. Sorgulama Temelli Öğrenme
4. Tartışma Yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenme düzeyleri ara sınav ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. Öğrenci sunumu ya da ödevleri ara sınav notuna eklenerek değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin % 70 ine katılım zorunludur.
2. Etik olmayan her türlü davranış disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuncaycanbulat@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri saat 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Ödev Hazırlama 13 3 39
Sunum Hazırlama 13 3 39
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.124
ÖK.224
ÖK.3444
ÖK.44444
ÖK.544544