Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. SUAT TÜRKOGUZ |
Dersi Alan Birimler |
Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora |
Dersin Amacı |
Bu derste, öğrencilere fen eğitiminde sistem dinamiği yaklaşımının öğretilmesi, sistem dinamiği yaklaşımı ile tümleşik sistem yaklaşımını ilişkilendirmesi, tümleşik sistem yaklaşımını eğitim kuramları içinde değerlendirmesi, bilimin doğası kavramları içinde önemini vurgulaması, tümleşik sistem yaklaşımını multidisipliner alanlarla ilişkilendirmesi, tümleşik sistem yaklaşımına uygun deneyler tasarlaması, bilgi iletişim ve mobil teknolojilerle bu yaklaşıma ilişkin etkinlikler geliştirmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
-Nuhoğlu, H. (2008). İlköğretim Fen Ve Teknoloji Dersinde Sistem Dinamiği Yaklaşımının Tutuma, Başarıya Ve Farklı Becerilere Etkisinin Araştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Tümleşik sistem yaklaşımına uygun ders içerikleri geliştirmek |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencilerin ödevleri yarıyıl içi çalışma notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir. |
Değerlendirme Kriteri |
Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
suat.turkoguz@gmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı-16:00; Perşembe-16-00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|