DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Sorgulama ve Argümantasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 6043 Matematik Eğitiminde Sorgulama ve Argümantasyon SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYŞE TEKİN DEDE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu derste matematik eğitiminde sorgulama kavramının tanıtılması, sorgulama temelli matematik öğretiminin irdelenmesi, matematik eğitiminde argümantasyon çalışmalarının araştırılması ve bu süreçlerdeki öğretmen görevlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik eğitiminde sorgulama temelli öğretim çalışmalarının incelenmesi
2   Ulusal ve uluslararası alanda sorgulama temelli matematik öğretimi çalışmalarının karşılaştırılması
3   Matematik eğitiminde argümantasyon çalışmalarının incelenmesi
4   Ulusal ve uluslararası alanda matematik öğretiminde argümantasyon çalışmalarının karşılaştırılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik eğitiminde sorgulama kavramını tanıma
2 Matematik eğitiminde sorgulama temelli öğretim sürecini inceleme
3 Ulusal ve uluslararası alanda sorgulama temelli öğretim sürecine ilişkin yapılan çalışmaların benzerliklerini ve farklılıklarını inceleme
4 Ulusal ve uluslararası alanda sorgulama temelli öğretim sürecine ilişkin yapılan çalışmaların benzerliklerini ve farklılıklarını inceleme
5 Literatürde sorgulama temelli matematik öğretimi etkinliklerini irdeleme
6 Literatürde sorgulama temelli matematik öğretimi etkinliklerini irdeleme
7 Sorgulama temelli matematik öğretimi etkinliği geliştirme
8 Ara Sınav
9 Toulmin'den günümüze farklı disiplinlerde argümantasyon kavramının tanıtılması
10 Matematik eğitiminde argümantasyon süreci ve bileşenleri
11 Ulusal ve uluslararası alanda argümantasyon sürecine ilişkin yapılan çalışmaların benzerliklerini ve farklılıklarını inceleme
12 Ulusal ve uluslararası alanda argümantasyon sürecine ilişkin yapılan çalışmaların benzerliklerini ve farklılıklarını inceleme
13 Argümantasyon sürecinde öğretmen eylemlerinin belirlendiği çalışmaları inceleme
14 Matematik eğitimine uygun argümantasyon süreci planlama ve uygulama
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Matematik eğitiminde sorgulama ve argümantasyon konulu ulusal ve uluslararası makaleler ve tez çalışmaları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminer hazırlama, tartışma, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayse.tekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 5 10
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.121555553
ÖK.223151155553
ÖK.321555553
ÖK.421555553