DERS ADI

: Matematik Öğretmeni Yetiştirmede Yeni Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 6032 Matematik Öğretmeni Yetiştirmede Yeni Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ELİF TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Matematik öğretmeni yetiştirirken yeni yaklaşımlar doğrultusunda öğretmen adaylarını eğitmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımların tanımlanması
2   Yeni yaklaşımların öğretim sürecine entegre edilmesi
3   Öğretmen adaylarının bu entegrasyonu özümsemelerini kolaylaştırıcı etkinlikler tasarlanması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik öğretmeni olmak için gerekli vasıflar nelerdir
2 Matematik öğretmeni olmak için gerekli vasıflar nelerdir
3 Günümüzde matematik öğretmeni vasıfları nasıl tanımlanmaktadır
4 Günümüzde matematik öğretmeni vasıfları nasıl tanımlanmaktadır
5 Yeni yaklaşımlara göre eski yaklaşımların farkları nelerdir
6 Yeni yaklaşımlara göre eski yaklaşımların farkları nelerdir
7 Yeni yaklaşımlara göre eski yaklaşımların farkları nelerdir
8 Sunumlar
9 Öğretmen yetiştirmede tasarlanan yeni yaklaşımların faydaları neler olmuştur
10 Öğretmen yetiştirmede tasarlanan yeni yaklaşımların faydaları neler olmuştur
11 Yeni yaklaşımların pedagojik anlamda öğretmenlere etkisi neler olabilir
12 Yeni yaklaşımların pedagojik anlamda öğretmenlere etkisi neler olabilir
13 Yeni yaklaşımlara uygun oluşturulabilecek öğrenme etkinlikleri nasıl tasarlanabilir
14 Yeni yaklaşımlara uygun oluşturulabilecek öğrenme etkinlikleri nasıl tasarlanabilir
15 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kovarik, K. (2008) Mathematics Educators and Teachers Perceptions of Pedagogical Content Knowledge, Dissertation at the Columbia University, 2008.
Shulman, L. (1986) Those who understand: Knowledge Growth in Teaching. Educational Researcher.
Shulman, L. (1987) Knowledge and Teaching: Foundations of the new reform.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, araştırma- inceleme, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, sunum ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum hazırlama 8 4 32
Final sınavına hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 1 1
Proje Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1122532
ÖK.2122532
ÖK.3122532