DERS ADI

: İngiliz Dili Eğitimine Toplumdilbilimsel Yaklaşım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDİ 6040 İngiliz Dili Eğitimine Toplumdilbilimsel Yaklaşım SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. YEŞİM BEKTAŞ ÇETİNKAYA

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

İngiliz dilinin dünya üzerine yayılımı ve bu durumun ortaya çıkarmış olduğu dil çeşitliliği ve sosyal kimlik gibi çeşitli sosyaldilbilimsel konuları incelemek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. İngiliz Dilinin yayılımını farklı açılardan değerlendirmek
2   2. İngiliz Dilinin günümüzde dünyadaki konumunu Ortal dil olarak İngilizce, Dünya İngilizceleri ve Uluslararası Dil olarak İngilizce açılarından tanımlamak
3   3. Sosyal kimlik kavramını anlamak
4   4. İngilizce iletişimlerde kültürün oynadığı rolün farkında olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Küresel bir dil olarak İngilizce
2 İngilizcenin yayılımına kritik bakış
3 İngilizcenin yayılımına kültürlerarası yaklaşım
4 İngilizcenin mülkiyeti-Anadili İgilizce olmayanlar
5 Ortal dil olarak İngilizce, ELF
6 Dünya İngilizceleri
7 Ara Sınav
8 Sosyal kimlik ve dil
9 Sosyal kimlik ve dil
10 İngilizce kültürlerarası iletişim
11 İngilizce kültürlerarası iletişim: Cinsiyet
12 Çokdillilik
13 Kültürlerarası edimbilgisi
14 İngilizce dil politikaları ve planlama
15 İngilizce dil politikaları ve planlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Crystal, D. (2003). English as a Global Language. Cambridge: Cambridge University Press.
Kachru, Braj B. (1992). The Other Tongue: English Across Cultures. Urbana, IL: University of Illinois Press.
Jenkins, J (2007). English as a Lingua Franca: Attitude and Identity. Oxford: Oxford University Press.
Matsuda, A. (2012). Principles and Practices of Teaching English as an International language. Bristol, England: Multilingual Matters
Norton, B. (2013). Identity and Language Learning: Extending the Conversation.Bristol, England: Multilingual Matters
World Englishes Journal, Journal of English as a Lingua Franca


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, okuma, bireysel yansıma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.cetinkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12:00- 13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 9 9
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 6 3 18
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555555
ÖK.35555555555555
ÖK.45555555555555