DERS ADI

: Paleocoğrafya Araştırma Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAC 6044 Paleocoğrafya Araştırma Yöntemleri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ADNAN SEMENDEROĞLU

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Geçmiş jeolojik zamanlardaki paleocoğrafya şartları ve belirlenme yöntemlerinin öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Paleocoğrafik şartların, paleocoğrafya ile doğrudan ilgili bilim dallarından yararlanarak ortaya konuşunu öğrenebilme
2   Paleocoğrafya ile dolaylı ilgili bilim dallarından, aktüalizm prensibiyle nasıl yararlanıldığını öğrenebilme
3   Paleocoğrafya koşullarını yansıtan doğal izlerin günümüz coğrafya şartları içinde nasıl belirlendiğini öğrenebilme
4   Geçmiş jeolojik zaman ve devirlerdeki paleocoğrafya şartlarını öğrenebilme
5   Paleocoğrafyanın günümüz coğrafi özelliklerin açıklanmasındaki katkılarını öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Paleocoğrafyanın tanımı ve kapsamı.
2 Paleocoğrafya ile dolaylı olarak ilgili bilim dalları.
3 Paleocoğrafya ile doğrudan ilgili bilim dalları.
4 Paleoklimatoloji ve paleocoğrafyaya katkısı.
5 Paleontoloji, paleoekoloji, paleobiyocoğrafya ve paleocoğrafyaya katkıları.
6 Klimajeomorfoloji
7 Stratigrafi, historik jeoloji, Arkeoloji ve radyometrinin paleocoğrafyaya katkıları.
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Paleocoğrafik evrimi ortaya koyan veriler.
10 Jeolojik veriler Jeomorfolojik veriler ve palinolojik veriler
11 İnceleme, uygulama gezisi
12 Paleosoller, paleontolojik veriler ve dendrokronolojik veriler
13 Relik ve endemik bitkiler, tarihi-arkeolojik ve prehistorik veriler, radyometrik veriler.
14 Jeolojik zamanlar boyunca paleocoğrafik evrim: Antekambriyen ve Paleozoyik. Mesozoyik, Tersiyer ve Kuvaterner.
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Semenderoğlu, A., (1995). Paleocoğrafya Araştırma Yöntemleri. D.E.Ü. Buca Eğ. Fak. Eğt. Bil. Derg. Buca Eğt. Fak. Yay. S 8, ss. 177-217, İzmir
Erinç, S., (1982). Jeomorfoloji I. İ.Ü. Ed. Fak. Yay. No: 2931, İstanbul.
Erinç, S., (1971). Jeomorfoloji II. İ.Ü. Ed. Fak. Yay. No: 1628, İstanbul.
Bremer, H., (1978), Paleontoloji. E.Ü. Fen Fak. Yay. No: 46
Baykal, F. A., (1974), Historik Jeoloji. İ.Ü. No: 2002. İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunu, tartışma, gezi ve gözlem.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev+Sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse hazırlıklı gelmesi ve aktif katılımı beklenmektedir. Derse devam zorunludur. Dönem boyunca öğrencinin en az iki konuda ödev hazırlayıp sunması gerekir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

a.semenderoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Ödev Hazırlama 1 5 5
Arazi çalışması 2 12 24
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1442242
ÖK.2542252
ÖK.3433242
ÖK.4333242
ÖK.5443252