DERS ADI

: Türkiye'nin Tarımsal Özellikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAC 6065 Türkiye'nin Tarımsal Özellikleri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Türkiye'de toprak oluşum şartlarını bilip toprak varlığı hakkında fikir sahibi olma, Türkiye'de tarımsal alan bölgeleri oluşturabilme, coğrafi bölgeler bazında arazi kullanım durumunu, tarım topraklarının sorunlarını görebilme ve çözüm önerileri sunabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'de toprak oluşum şartlarını bilip toprak varlığı hakkında fikir sahibi olma,
2   Türkiye'de tarımsal alan bölgeleri oluşturabilme,
3   Coğrafi bölgeler bazında arazi kullanım durumunu görebilme,
4   Tarım topraklarının sorunlarını görebilme
5   Tarım toprakları sorunlarına çözüm önerileri sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş (Amaç, Kapsam ve İçerik)
2 Toprak Oluşumun Etkileyen Faktörler
3 Toprak Oluşumun Etkileyen Faktörler
4 Türkiye'de Başlıca Toprak Tipleri
5 Türkiye'de Başlıca Toprak Tipleri
6 Türkiye Topraklarının Yararlanma Bakımından Bölünüşü
7 Türkiye Topraklarının Yararlanma Bakımından Bölünüşü
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Coğrafi Bölgeler Bazında Arazi Kullanım Durumu
10 Türkiye'nin Tarımsal Bölgeleri
11 Tarım Topraklarının Sorunları
12 Amaç Dışı Arazi Kullanımı
13 Amaç Dışı Arazi Kullanımı Açısından Yasal Düzenlemeler
14 Amaç Dışı Arazi Kullanımı Açısından Yasal Düzenlemeler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çepel, N., "Doğal Çevre Ekoloji ve İnsanlığın Ekolojik Sorunları", 1997
Atalay, İ., "Toprak Coğrafyası", E.Ü. Ed.Fak.Yay.,1989.
Atalay, İ., "Türkiye nin Ekolojik Bölgeleri",
Tümertekin, E.- Özgüç, N., "Ekonomik Coğrafya, Küreselleşme ve Kalkınma", Çantay Kitabevi,1997.
Dizdar, M.Y.,"Arazi Sınıflaması", Topraksu yay.,1980
Tuncel, M., "Türkiye Coğrafi Bölgelerinin Zirai Karakterleri" İ.Ü. Coğ. Enst. Derg. Cilt6, S:11, Ss.76-101,İst., 1960
Buldan,İ.-çukur, H., "Edremit Körfezi Çevresinde Doğal Ortam Koşulları ve İnsan Etkilerinin Zeytin Üretimine Etkileri", D.E.Ü. Araştırma Fon Say, 2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin anlatımı dersin hocası tarafından yapılmakla birlikte öğrencilerin derse hazırlıklı gelmesi ve aktif katılımı beklenmektedir. Derse devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 09:00-10:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 35 35
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.13
ÖK.254
ÖK.344
ÖK.44
ÖK.54