DERS ADI

: Ders Kitaplarında Tarih

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 6023 Ders Kitaplarında Tarih SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. YAHYA ARAZ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı lise tarih ders kitaplarını bazı önemli konulara odaklanarak ele almaya çalışmaktır. Böylelikle öğrenciler ders kitaplarına daha eleştirel bakabilecektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih öğretim programlarını eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme
2   Ders kitapları inceleme ve değerlendirmesine ilişkin temel ilkeler bilgisi
3   İyi bir ders kitabının temel özelliklerini kavrayabilme
4   Kitap seçim sürecinde bilimsel yöntemi uygulayabilme
5   Ders kitapları seçimine ilişkin alternatif bakış açıları oluşturabilme
6   Örnek bir ders kitabı oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Türkiye ve dünyada tarih ders kitapları
2 Türkiye'de tarih ders kitaplarının gelişimi I; Türk Tarih Tezi
3 Türkiye'de tarih ders kitaplarının gelişimi II; Türkİslam Sentezi
4 Tarih ders kitaplarında biz ve öteki
5 Tarih ders kitaplarında kadınlar
6 Tarih ders kitaplarında Cumhuriyet'in kuruluşu ve gelişimi
7 Tarih ders kitaplarında I. ve II. Dünya Savaşı
8 Ara Sınav
9 Tarih ders kitaplarında Osmanlı İmparatorluğu
10 Tarih ders kitaplarında İslam ve İslam tarihi
11 Tarih ders kitaplarında Antik Yunan, Anadolu, Roma ve Bizans
12 Tarih ders kitaplarında Türkler (İslam öncesi)
13 Tarih ders kitaplarında çağdaş Türk dünyası
14 Tarih ders kitaplarında Avrupa
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gilbert T. Sewall, World History Textbooks, A Review, A Report of the American
Textbook Council, 2004
2. Salih Özbaran, Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul,
2007
3. Etienne Copeaux, Tarih Ders Kitaplarında (1931-1993) Türk Tarih Tezinden Türk İslam
Sentezine, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 2007
4. Lise tarih ders kitapları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yahya Araz
yahyaaraz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 27 27
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655