DERS ADI

: Kaynak Analizi ve Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 6019 Kaynak Analizi ve Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Tarih Öğretimi Alanında Kaynakları etkin biçimde kullanabilme ve analiz edebilmek için gerekli teknik becerileri kavratmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih araştırmalarında kullanılabilecek doğru kaynakları belirleyebilme
2   Tarih araştırmalarında kullanılabilecek kaynaklara ulaşabilme
3   Kaynakların geçerliliğini ve güvenirliğini belirleyebilme
4   Tarih araştırmalarında kullanılabilecek kaynakları analiz edebilme
5   Tarih araştırmalarında kullanılabilecek kaynakları yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanımı, amacı içeriği ve okuma listesi
2 Kaynak Nedir Tarih Öğretiminde Kaynak Kullanımının Önemi
3 Tarih Yazımında ve Öğretimi için belli başlı Kaynaklar
4 Öğretim İçin Konuya Uygun Kaynakların Belirlenmesi
5 Kaynakların Analizi
6 Kaynakların Yorumlanması
7 Tarih Öğretiminde Sözlü Kaynakların Kullanımı ve Analizi
8 Ara Sınav
9 Tarih Öğretiminde Görsel Kaynakların Kullanımı ve Analizi
10 Tarih Öğretiminde Basılı Kaynakların Kullanımı ve Analizi
11 Tarih Öğretiminde Arşiv Kaynakların Kullanımı ve Analizi
12 Tarih Öğretiminde Müzelik Malzemelerin Kullanımı ve Analizi
13 Tarih Öğretiminde Dijital Kaynakların Kullanımı ve Analizi
14 Tarih Öğretiminde Kaynak Kullanımı ve Analizinde Son Gelişmeler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- BARZUN, Jacques, GRAFF, Henry F., Modern Araştırmacı, Çev.: Fatoş Dilber, Tübitak
Popüler Bilim Kitapları, 11. Baskı, Ankara, 2001.
2- BURKE, Peter, Tarih ve Toplumsal Kuram, (Çeviren. Mete Tunçay), Tarih Vakfı Yurt
Yayınları, İstanbul 1994.
3- BURKE, Peter, (2003). Tarihin Görgü Tanıkları (Çev. Zeynep Yelçe), İstanbul: Kitap Yayınevi
4- DANACIOĞLU, Esra, (2001). Geçmişin İzleri: Yanıbaşımızdaki Tarih İçin Bir Kılavuz.
İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
5- DUVERGER, M., Metodoloji Açısından Sosyal Bilimlere Giriş, İstanbul: Cem Yayınevi,
6- ENGİN, Vahdettin& ŞİMŞEK, Ahmet, Türkiye'de Tarihyazımı, İstanbul: Yeditepe
Yayınevi, 2011
7- ERCAN, Yavuz, Tarih Araştırmalarında Yöntem ve Teknik, Ankara: Turhan Kitabevi,
2010.
8- KÜTÜKOĞLU, Mübahat S., Tarih Araştırmalarında Usul, İ.Ü.E.F. Yayınları, nr. 3579,
İstanbul 1990.
9- ÖZBARAN, Salih, Güdümlü Tarih, İstanbul: Cem Yayınevi, 2003.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdal.aslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 27 27
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555