Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Genel Dilbilim Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. BURCU İLKAY KARAMAN |
Dersi Alan Birimler |
Genel Dilbilim Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders çocuk ve yetişkinlerde görülen bir dizi edimbilimsel bozuklara yöneliktir. Edimbilimsel bozukluklar günümüzde klinik dilbilimsel araştırmaların önemli bir kısmını kapsamaktadır, çünkü bu türden dilsel bozukluk yaşayan hastalar uzun zamandır, diğer hastalarda (örn. özgün dil bozukluğu, afazi, fonolojik bozukluk) olduğu gibi, yüksek nitelikte klinik hizmet alamamaktadır. Bu nedenle, dersin amacı klinik dilbiliminde günümüze kadar dikkate alınmamış interdisipliner yönelimlere yer vererek, edimbilimsel bozuklukları daha iyi anlamamızı sağlayacak interdisipliner yaklaşımları sergilemektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Ball, Martin J. et. al. (eds.) (2008) The Handbook of Clinical Linguistics. Malden & Oxford: Blackwell Publishing Ltd. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
1- Ödev/Sunum Portföyü |
Değerlendirme Kriteri |
1. ÖÇ 1-5: Ödev/sunum portföyü, arasınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
burcu.karaman@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Randevu |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|