DERS ADI

: Klasik İslam Eğitimcileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6246 Klasik İslam Eğitimcileri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

İslâm eğitim kuramları konusunda öğrencilerin mevcut bilgi birikimlerini arttırarak düşünüp fikir üretmelerini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İslâm eğitim kuramları hakkında bilgisini arttırır.
2   Teorik düzeyde eğitim felsefesi ile din eğitimi arasındaki ilişkiyi kavrar.
3   İslâm eğitim kuramlarına ilişkin tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur
4   Bu tartışmalar bağlamında din eğitimini değerlendirir.
5   Genel anlamda İslâm eğitim kuramına dair tutarlı ve makul bilgiye ulaşır.
6   Doğru düşünmeyi ve fikir üretmeyi öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İslâm'da Eğitim Kuramları Üzerine Beyin Fırtınası
2 İhvân-ı Safâ'da Eğitim
3 İbn Sina'da Eğitim
4 Farabi'de Eğitim
5 İbn Rüşd'de Eğitim
6 İbn Tufeyl'de Eğitim
7 M. İkbal'de Eğitim
8 Ara Sınav
9 N. Attas'da Eğitim
10 Mevlânâ'da Eğitim
11 Fıtrat Hadisi ve Eğitim
12 Kur'ân ve Eğitim
13 Tartışma: İslâm Eğitim Kuramlarına İlişkin Görüşlerin Pedagojik Değeri Nedir
14 İslâm'da Eğitim Kuramlarına Dair Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bayraktar Bayraklı, İslâm'da Eğitim, İfav Yay., İstanbul 1989.
Ahmet Koç, İhvan-ı Safa'nın Eğitim Felsefesi, İfav Yay., İstanbul 1999.
Abdurrahman Dodurgalı, İbn Sina Felsefesinde Eğitim, İfav Yay., İstanbul 1995.
N. Yusuf Aruç, İbn Rüşd'ün Eğitim Felsefesi, Rağbet Yay., İstanbul 2004.
Necmettin Tozlu, İbn Tufeyl'in Eğitim Felsefesi, İnkılab Yay., İstanbul 1993.
K. G. Saiyidain, İkbal'in Eğitim Felsefesi, Ankara Okulu Yay., Ankara 2003.
S. M. N. el-Attas, İslami Eğitim: Araçlar ve Amaçlar, Kitapevi Yay.
Mustafa Ergün, İnsan ve Eğitimi Mevlâna Üzerine Bir Deneme, Ocak Yay., Ankara 1993.
Muhiddin Okumuşlar, Fıtrattan Dine Din-Fıtrat-Eğitim İlişkisi, Yediveren Yay., Konya 2002.
Nevzat Ayasbeyoğlu, İslâmiyetin Eğitimimize Getirdiği Değerler ve Kur'an-ı Kerim'in Eğitim İle İlgili Âyetlerinin Tahlili, MEB Yay., İstanbul 1991
Mehdi Nakosteen, History of Islamic Origins of Western Education, University of Colorado Press, Colorado 1964.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sukru.keyifli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.154455
ÖK.254455
ÖK.354455
ÖK.454455
ÖK.554455
ÖK.654455