DERS ADI

: Türk Sosyoloji Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6260 Türk Sosyoloji Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MEHMET CEM ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Bu derste, bilimsel bir bilgi disiplini olan sosyolojinin Türkiye'deki gelişim seyrini ana hatlarıyla ortaya konmaktadır. Bu kapsamda derste, Türk sosyoloji tarihindeki dönüm noktaları, öncü isimler, farklı yönelimler ve yaklaşımlar, kronolojik sıra dikkate alınarak verilmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyolojinin Türkiye ye giriş seyri hakkında detaylı bilgi edinir.
2   Türk Sosyolojisinin genel karakteristiğini kavrar.
3   Türk sosyolojisinde 1950'li yıllara kadar etkili olmuş olan ekoller ve isimleri açıklar.
4   1950-1960 döneminde Türkiye'de yürütülen sosyoloji çalışmalarını yorumlar.
5   1960-1980 dönemi Türk sosyolojisi ve 1980 li yıllardan günümüze Türk sosyolojisinde öne çıkan genel eğilimleri değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyolojinin Türkiye'ye girişi
2 Erken dönem Türk sosyolojisinin genel karakteristiği
3 Türk sosyolojisinde 1950'li yıllara kadar etkili olmuş olan ekoller ve isimler
4 Türk sosyolojisinde 1950'li yıllara kadar etkili olmuş olan ekoller ve isimler
5 1950-1960 döneminde Türkiye'de sosyoloji
6 1950-1960 döneminde Türkiye'de sosyoloji
7 1960-1980 dönemi Türk sosyolojisi
8 1960-1980 dönemi Türk sosyolojisi
9 1980-1990 döneminde Türkiye'de sosyoloji
10 1980-1990 döneminde Türkiye'de sosyoloji
11 1990-2000 döneminde Türk Sosyolojisi
12 1990-2000 döneminde Türk Sosyolojisi
13 2000'den günümüze Türk sosyolojisinde öne çıkan genel eğilimler
14 2000'den günümüze Türk sosyolojisinde öne çıkan genel eğilimler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ülken, Hilmi Ziya. (1999). Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi. Ülken Yayınları. İstanbul
Kongar, Emre (1996) Türk Toplumbilimcileri I, II, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Kaçmazoğlu, Bayram (2003) Türk Sosyoloji Tarihi I, II, Ankara: Anı Yayıncılık.
Kurtkan, Amiran. (1977) Sosyolojik Açıdan Eğitim Yolu ile Kalkınmanın Esasları, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Yayını.
Mardin, Şerif. (1995) Türkiye de Toplum ve Siyaset, İstanbul: İletişim Yayını.
Türkdoğan, Orhan. (1999) Kemalist Sistem- Kültürel Boyutları, İstanbul: Alfa Yayını.
Özdemir, Çağatay (Ed.) (2008) Türkiye de Sosyoloji I, II, Ankara: Phoenix Yayınevi.
Ülgener, Sabri F. (1981) Dünü ve Bugünü ile Zihniyet ve Din, İstanbul: Der Yayını.
Ülken, Hilmi Ziya. (1998) İnsani Vatanperverlik, İstanbul: Ülken Yayını.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmetcem.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma, 15:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155455
ÖK.255455
ÖK.355455
ÖK.455455
ÖK.555455