Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Felsefe ve Din Bilimleri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ADİL ÇİFTÇİ |
Dersi Alan Birimler |
Felsefe ve Din Bilimleri Doktora |
Dersin Amacı |
Sosyolojik bakış açısı çerçevesinde dini akımlar sosyolojisi üzerine kavramsal çerçeveyi kurup Cumhuriyet'in kuruluşundan 1960lara kadar Türkiye'de ortaya çıkan dini akımlar ve grupları tanımak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Şerif Mardin, Bediüzzaman Said Nursi Olayı: Modern Türkiye'de Din ve Toplumsal Değişme. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencilerin Cumhuriyetin ilk dönemlerinde ortaya çıkan dini akımları öğrenmeleri ve onların günümüze yansımalarını tartışabilmeleri değerlendirmenin temelini oluşturacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
adil.ciftci@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 14:00 - 16:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|