DERS ADI

: Türk Din Sosyolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6256 Türk Din Sosyolojisi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ADİL ÇİFTÇİ

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Sosyolojik bakış açısı çerçevesinde 1960lardan günümüze Türkiye'de ortaya çıkan dini akımları öğrenmek ve çağdaş dini akımlar tipolojisi kurmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1960lardan günümüze dini akımları tanır.
2   Din ve toplumsal değişme bağlamında Türk modernleşmesini irdeler.
3   Günümüz dini akımlar tipolojisi kurar.
4   Dini hareketler ve akımlar üzerine sosyolojik teori ve yaklaşımları kazanır.
5   Dini akımların günümüzdeki faaliyetlerini sosyolojik bakış açısıyla inceler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavramsal Çerçeve: Post-Modernizm ve Dini Akımlar
2 Kavramsal Çerçeve: Küreselleşme ve Dini Akımlar
3 Tarihsel Çerçeve: Dünya Savaşları ve 1960lar
4 Tarihsel Çerçeve: 1980ler ve Neo-Liberalizm
5 1960lar ve Türkiye'de Din
6 Nurculuk Hareketi
7 Süleymancılar
8 Ara Sınav
9 Sufi Akımlar: Cerrahiler, Nakşibendiler, Menziller
10 Siyasal İslam: Milli Görüş
11 Radikal/Fundamentalist İslami Akımlar
12 Dinsel Terör Örgütleri: FETO, DAEŞ
13 2000ler ve Dini Akımlar
14 Dini Akımlar Tipolojisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şerif Mardin, Bediüzzaman Said Nursi Olayı: Modern Türkiye'de Din ve Toplumsal Değişme.
Hasan Onat, Türkiye'de Din Anlayışında Değişim Süreci.
Fulya Atacan, Sosyal Değişme ve Tarikat: Cerrahiler.
Murat Gültekingil, Tanıl Bora, İslamcılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin 1960lardan günümüze Türkiye'de ortaya çıkan dini akımları öğrenmeleri ve dini akımlar tipolojisi kurabilmeleri değerlendirmenin temelini oluşturacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

adil.ciftci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.154455
ÖK.254455
ÖK.354455
ÖK.454455
ÖK.554455