DERS ADI

: Sekülerleşmenin Sosyolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6255 Sekülerleşmenin Sosyolojisi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ADİL ÇİFTÇİ

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Sekülerleşmenin paradigmaları, Batı Kozmolojisinin sekülerleşmesi, din, sekülerleşme, sekülerizmden dönüş, modernleşme, rasyonelleşme, görünmeyen din, özelleşme, rasyonel seçim teorisi yeni dini akımları tanıyıp bunları analiz etme becerisi kazanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sekülerleşme ve dinin sosyolojik anlamları ve tarihsel arka planlarının incelenmesi.
2   Sekülerleşme paradigmalarının araştırılması.
3   Toplumların gelişim süreçlerinde din ve toplum ilişkisi.
4   Sekülerleşme teorileri üzerinde ortaya konulan verilerin ölçülüp değerlendirilmesi.
5   Modern toplumda dinin işlevi
6   Sekülerleşme ve yeni dini akımların araştırılması.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders ve konuları tanıtım
2 Kavramsal açıdan sekülerleşme, modernleşme, çoğulculuk, bireyselcilik, özelleşme
3 Kavramsal açıdan din
4 Sekülerleşmenin tarihçesi
5 Din ve sekülerleşme ilişkisi
6 Batının Kentleşme Özgünlüğü
7 Batının Rasyonelleşmesinde Müslümanların Rolü
8 Ara Sınav
9 Klasik Sekülerleşme Teorisi
10 Yeni Paradigmalar ve Rasyonel Seçim Teorisi
11 Sekülerleşmenin Ölçülmesi
12 İbadetlere katılım
13 İslam ve sekülerleşme
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Duran, Bünyamin (1996). Sekülerleşme Krizi ve Bir Çıkış Yolu Arayışı, Timaş Yayınları, İstanbul.
2. Sayman, Zeki (2005). Din, Sekülerleşme ve Cemaatler. Nüve Kültür Merkezi Yayınları, Konya.
3. Charles Taylor (2014). Seküler Çağ. Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap örnekler üzerinde inceleme ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı, ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansı (kullandığı dil, anlatım ve konuya hakim olma yeteneklerine) göre değerlendirilip hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

adil.ciftci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma: 15:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.154455
ÖK.254455
ÖK.354455
ÖK.454455
ÖK.554455
ÖK.654455