Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Felsefe ve Din Bilimleri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MEHMET TÜRKERİ |
Dersi Alan Birimler |
Felsefe ve Din Bilimleri Doktora |
Dersin Amacı |
Din felsefesinin ortaya çıkışı, gelişmesi ve günümüze kadar ulaştığı seviyeyi göstermek; Felsefede tartışılan ve bir felsefî problem olarak kabul edilen dinle ilgili konuların tarih boyu nasıl tartışıldığını incelemek; Filozofların problemleri ve konuları tartışmaları ışığında incelenen ve ortaya çıkan kanaate dayanarak din hakkında doğru ve tutarlı düşünme ve inanma alışkanlığının kazanılmasını sağlamak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Recep Alpyağıl (ed.), Klasik ve Modern Metinlerle Din Felsefesi Dersleri İçin Yardımcı Kitap, İz Yayıncılık. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrenciler Din felsefesinin ortaya çıkışını, gelişmesini ve günümüze kadar ulaştığı seviyeyi anlama; Felsefede tartışılan ve bir felsefî problem olarak kabul edilen dinle ilgili konuların tarih boyu nasıl tartışıldığını inceleme gibi becerilerini geliştirirler. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mehmet.turkeri@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Program Belirlendikten Sonra İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|