DERS ADI

: Doğu Dinleri ve İslamiyet

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6239 Doğu Dinleri ve İslamiyet SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ İHSAN YİTİK

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Hinduizm ve Budizm gibi doğu dinleri ile İslamiyat arasındaki etkileşimin tarihsel sürecini ve boyutlarını tespit etmek. Bu etkileşimin ortaya çıkardığı inanç ve uygulamalar ışığında dinsel tecrübenin çeşitlilik ve değişkenliğini göstermek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğu dinlerinin temel inanç ve uygulamalarını öğrenir.
2   Doğu dinleri arasındaki inanç ve uygulama farklılıklarını ve nedenlerini öğrenir.
3   İslam dininin Hindistan ve Uzakdoğuya yayılış tarihi hakkında ayrıntılı bilgi edinir.
4   İslam ve Doğu dinleri arasındaki etkileşim sürecini öğrenir.
5   İslam ve Doğu dinlerine ait terimleri yerli yerinde ve doğru olarak kullanır.
6   Doğu ve Uzakdoğu kültürlerinin İslam dini üzerindeki etkilerini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geleneksel Hint Dinleri ve Temel Özellikleri
2 Doğuda ve Hindistan'da İslam'ın Yayılışı
3 İslam'da Mistik Düşünce (Tasavvuf)
4 Geleneksel Hint Düşüncesi: Vedanta ve Yoga
5 Vedanta ve Sufizm (Sankaraçarya ve )
6 Ramananda ve Kabir
7 Guru Nanak
8 ARA SINAV
9 Bhakti Hareketi ve Bhagavata Kültü
10 Bhagavad Gita ve Kur'an
11 Budizm ve İslam
12 Nirvana-Fenafillah: Ortak Kavramlar
13 Sihizm ve İslam
14 Jajji ve İslam

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Ana kaynak:
Ebu Reyhân el-Bîrûnî, Tahkîk mâ li'l-Hind (Alberuni's India), ed. E. Sachou, Delhi 1910.
Rasih Güven, Vedanta and Sufizm, Ankara 1991.
Dava Şikuh, Mecmâu'l-Bahreyn
R. Zahner, İndian and Islamic Mysticism
M. Khan Durrany, The Gita and The Qur'an, Delhi 1982.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler Doğu dinleri ile İslamiyet arasındaki etkileşim süreci ve sonuçlarına dair bilgi ve becerilerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.yitik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.154455
ÖK.254455
ÖK.354455
ÖK.454455
ÖK.554455
ÖK.654455