DERS ADI

: İleri Hadis Usulü II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 6570 İleri Hadis Usulü II SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDÜLKADİR PALABIYIK

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Hadis ilminin usul ve metodolojisi üzerine Yüksek Lisans derslerinde verilenden daha ileri düzeyde bilgi edindirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci; Kur'an-ı Kerim yanında Hadis ve Sünnet'in gerekliliği ve hadis usulüyle ilgili kavramlar konusundaki bilgisini artırır.
2   Oryantalistlerin itirazları, bunların ilmi değeri, eleştirilerin arkasındaki sebepler ve karşı cevaplar üzerine bilgi düzeyini artırır.
3   Hadis Usulü ne dair te lif edilmiş eski ve yeni eserlerdeki konularla, Hadis tarihinin meşhur râvîleri, musannifleri, kitapları hakkında biyografik ve bibliyografik ayrıntılı bilgi edinir.
4   Hadis ilimleri ve Hadis ıstılahlarıyla ilgili kaleme alınmış Arapça-Türkçe eserler arasından en az birini okuyarak alana dair metin çözme becerisini geliştirir.
5   Hadis ilimlerinde ihtisas yapabilmek için gerekli olan metodolojik altyapıyı kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hadis Usûlü ilminin doğuşu ve tarihi gelişimi; bu sahada te'lif edilen klasik ve yeni eserler
2 Tâhir el-Cezâirî'nin "Tevcîhü'n-Nazar" adlı eserinin ikinci cildinden seçilmiş konular (I)
3 "Tevcîhü'n-Nazar"ın ikinci cildinden okumalar (II)
4 "Tevcîhü'n-Nazar"ın ikinci cildinden okumalar (III)
5 Cemâlüddin el-Kâsimî'nin "Kavâidü't-Tahdîs" adlı eserinden seçilmiş konular (I)
6 "Kavâidü't-Tahdîs"ten okumalar (II)
7 "Kavâidü't-Tahdîs"ten okumalar (III)
8 Ara sınav
9 Aliyyü'l-Kârî'nin "Şerhu Şerhi Nuhbeti'l-Fiker" adlı eserinden seçilmiş konular (I)
10 "Şerhu Şerhi Nuhbeti'l-Fiker"den okumalar (II)
11 "Şerhu Şerhi Nuhbeti'l-Fiker"den okumalar (III)
12 Abdülhayy el-Leknevî'nin "Zaferu'l-Emânî" adlı eserinden seçilmiş konular (I)
13 "Zaferu'l-Emânî"den okumalar (II)
14 "Zaferu'l-Emânî"den okumalar (III)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Cemâlüddîn el-Kâsimî, Kavâidü t-Tahdîs min Fünûni Mustalahi l-Hadîs, Beyrut 2004.
2. el-Cezâirî, Tâhir, Tevcîhü'n-Nazar ilâ Usûli'l-Eser, Thk. Ebû Ğudde, Haleb 1995.
3. Ali el-Kârî, Şerhu Şerhi Nuhbeti l-Fiker fî Mustalahâti Ehli l-Eser,Thk. Ebû Ğudde, Beyrut 1995.
4. el-Yâsîn, Câsim Muhammed Mühelhil, el-Cedâvilü l-Câmia fi l-Ulûmi n-Nâfia, Kuveyt 1991.
5. Muhammed Abdülhayy el-Leknevî, Zaferu'l-Emânî bi Şerhi Muhtasari's-Seyyid eş-Şerîf el-Cürcanî, Beyrut 1995.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersle ilgili olarak seçilmiş özellikle yabancı dildeki dokümanlar üzerinde önceden çalışma ve derste hocanın da yardımını alarak bunları okuyup Türkçe'ye çevirme, metnin konusu üzerinde karşılıklı tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar yazılı usulde (klasik veya test); yarıyıl içi çalışma (ödev) sözlü anlatım şeklinde yapılır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yazılı sınavlar (vize, final) ile yarı yıl içerisinde verilen ödevlerden 100 üzerinden aldığı puanlar, değerlendirme yönteminde belirlenmiş olan yüzdeler üzerinden hesaplanarak toplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam, verilen ödevleri ve görevleri dikkatli şekilde ve zamanında yerine getirmek esastır. Öğrenci derste kendisini ifade edebilecek, gerektiğinde diğer arkadaşları ile birlikte ekip çalışması yapabilecek, fakülte kütüphanesindeki branşıyla ilgili kaynaklarla devamlı irtibat halinde olacak, internet başta olmak üzere teknik ve teknolojik imkanları kullanma becerisini geliştirecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Telefon: 0 535 783 03 06
e-mail: dayhan@excite.com
Blog: http://deuif.blogspot.com
Facebook: http://www.facebook.com/ahmettahir.dayhan
Youtube: http://www.youtube.com/deuif

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi her gün.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Ödev Hazırlama 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 182

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51