Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Temel İslam Bilimleri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. MURAT MEMİŞ |
Dersi Alan Birimler |
Temel İslam Bilimleri Doktora |
Dersin Amacı |
Türkiye'nin Avrupa birliği hedefleri, toplumlar arası ilişkiler, turizm ve ticaret gibi seküler alanlardaki ilişkiler yönüyle kültürel etkileşimler önemlidir. Günümüzde çok yoğun olan toplumlar arası geçişler, kültürel tanışıklıkla birlikte olduğu zaman güven vermektedir. Aksi halde insanlar birbirlerini düşman görmektedirler. Bu yönüyle de taraflar arasında barışın sağlanmasında Batı nın Kur'an çalışmalarını bilmek önem arz etmektedir. Gelişmiş Batı üniversitelerinde Tefsirle ilgili geçmişte olduğu gibi, modern dönemde de yapılan çalışmaları, Kur'an yorumcularını, yorum yöntemlerini, ilkelerini ve günümüz yorum türlerini öğrenciye kavratmak; Batı daki bilimsel yöntemlerle ülkemizde uygulanan metodoloji farklarının karşılaştırılmasına imkan sağlamak, uluslararası Kur'an ve tefsir çalışmalarının farkındalığını oluşturmak gerekmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
KAYNAKLAR: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Metin okuma ve açıklama. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav, yarıyıl çalışması ve yarıyıl sonu sınavı performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
huseyin.yasar@deu.edu.tr /dr_hyasar@hotmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 15:00 - 17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|