DERS ADI

: Eğitim Program Geliştirme ve Öğretim Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 5028 Eğitim Program Geliştirme ve Öğretim Tasarımı ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ESİN ERGÖNÜL

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Eğitim sürecinin planlanması, gereksinim belirleme, amaç ve hedeflerin tanımlanması, eğitim yöntemlerinin seçilmesi, ölçüm gereçlerinin ve kriterlerin belirlenmesi, eğitim programların hazırlanması konularında bilgi ve beceri kazanma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim programını tanımlayabilme
2   Eğitim programının felsefi temellerini açıklayabilme
3   Eğitim programı geliştirme modellerini tanımlayabilme
4   Program geliştirmede gereksinim belirleme basamağını tanımlayabilme
5   Tıp eğitiminde yararlanılan program geliştirme yaklaşımlarını tanımlayabilme
6   Program geliştirmede amaç ve hedefleri tanımlayabilme
7   Eğitim programlarında amaç ve hedeflere uygun eğitim yöntemlerini belirleyebilme
8   Eğitim programlarında amaç ve hedeflere uygun değerlendirme yöntemlerini belirleyebilme
9   Bir eğitim programı planı oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim programını tanımı Eğitim programının felsefi temellerini Eğitim programı geliştirme modellerini Taba, Tyler eğitim programı geliştirme modeli Program geliştirmede sistem yaklaşımı Kern in program geliştirme modeli
2 Çıktılara dayalı program geliştirme Program geliştirmede entegrasyon düzeyleri program geliştirmede gereksinim belirleme basamağı Gereksinim belirlemede kullanılan yöntemler Program geliştirmede amaç ve hedef tanımlama genel ilkeleri Bloom taksonomisi makale saati
3 Eğitim programlarında amaç ve hedeflere uygun eğitim yöntemlerinin seçimi Eğitim programlarında amaç ve hedeflere uygun değerlendirme yöntemlerinin seçimi Eğitim programı planı oluşturabilme Öğrenci sunumu
4 Tıp eğitiminde farklı programlardaki entegrasyon düzeyleri Tıp eğitiminde PDÖ programı öğeleri Tıp eğitiminde PDÖ programı tasarlama Tıp eğitiminde TDÖ programı öğeleri Tıp eğitiminde TDÖ programı tasarlama Öğrenci sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Posner G (1995) Analyzing the curriculum. Second Edition. Mc Graw-Hill Inc.
Posner g, Rudnitsky (1997) Course Design. Fifth Edition. Longman. Mc Neil JD. Curriculum: A Comprehensive Introduction. Fifth Edition. Harper Collins College Publishers, p:263-288, USA, 1996.
Jones R., Higgs R, Angelis C, Prideaux D. Changing face of medical curricula. The Lancet 2001; 357; 699-703.
Ludvigsson J.A curriculum should meet future demands. Med Teach 1999; 21; 2; 127-129.
University of Dundee Undergraduate Medical Curriculum.
Maastricht University Medical Curriculum.
The University of Liverpool Faculty of Medicine, Medical Curriculum.
University of New Mexico Medical Curriculum.
Harden RM. Ten questions to ask when planning a course or curriculum. Med Educ 1986; 20; 356-365.
Harden RM, Davis MH, Crosby JR. The new Dundee medical curriculum. A whole that is greater than the sum of the parts. Med Educ 1997; 31; 264-271.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Makale saati
Uygulama
Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden minimum 75 almak

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Esin Ergönül
esin.ergonul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 14-16

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı (öğretim üyesi sunumu ve öğrenci ödev sunumları) 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.755
ÖK.855
ÖK.95