DERS ADI

: BLOK 4 (Ölçme Değerlendirme)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 5034 BLOK 4 (Ölçme Değerlendirme) ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SERAP KONAKCI

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ölçme ve değerlendirme genel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olma, tıp ve sağlık eğitim alanlarının farklı düzeylerinde kullanılan ölçme değerlendirme sistemlerini tasarlayabilme, bu sistemlere uygun gereçleri seçebilme/geliştirebilme ve bu sistemleri değerlendirebilmek için bilgi ve beceri kazandırma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ölçme değerlendirme ile ilgili genel kavram ve ilkeleri açıklayabilme
2   Bilgi, beceri ve tutum alanlarına özgü ölçme değerlendirme yaklaşımlarını ve modellerini sınıflayabilme, yöntemlerin olumlu ve olumsuz özelliklerini tartışabilme
3   Eğitim programı ile uyumlu, bütüncül, çok yönlü ve uygulanabilir ölçme değerlendirme sistemleri için öneriler geliştirebilme
4   Ölçme değerlendirme sistemlerinde ölçülecek özelliğe uygun ölçme araçları tasarlayabilme
5   Eğitim programının ölçme değerlendirme sisteminde yer alan uygulamaların koordinasyonlarını sağlayarak yürütebilme
6   Ölçme değerlendirme sistemlerinde, öğrenci başarısının izlenmesi ve program değerlendirme amacıyla kullanılmak üzere veri üretimi ve analiz yöntemleri hakkında öneriler geliştirebilme, elde edilen verileri yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ölçme değerlendirmede temel kavramlara giriş, genel ilkeler ve tanımlar, öğrenci başarısının değerlendirilmesinde ve program değerlendirmedeki rolü, öğrenme davranışları üzerine etkisi, değerlendirmede yeterlik/başarı düzeyinin belirlenmesindeki yaklaşımlar.
2 Ölçme ve değerlendirmede geçerlik ve güvenirliğin tanımı, türleri ve test etme yöntemleri. geçerlik ve güvenirliği artırmaya yönelik önlemler. Ölçme araçlarının taşıması gereken diğer özellikler
3 Tıp eğitimi ve sağlık eğitim alanlarında bilgi, beceri ve tutum değerlendirme, değerlendirmede çoklu yöntem kullanma, değerlendirme sürecinin değerlendirme alanına göre taşıması gereken özellikler, tıp eğiticilerinin ölçme değerlendirme sürecindeki rolleri,hesap verebilirlik ve kalite güvencesi çerçevesinde ölçme değerlendirmenin tıp eğitimindeki rolü
4 Bilgi değerlendirme araçlarının taşıması gereken özellikler, yazılı sözlü bilgi değerlendirme araçları, bu yöntemlerin kullanım için hazırlık ve uygulama aşamalarında dikkat edilmesi gereken genel ve yönteme özgü noktalar, her bir yöntemin olumlu ve olumsuz özellikleri, tıp ve sağlık eğitimi bağlamında kullanımlarının değerlendirilmesi
5 Öğrenci gelişiminin izlenmesinde bilgi değerlendirme yaklaşımı örneği olarak gelişim sınavları
6 Bilgi değerlendirme sınavlarına ait ortalama, ortanca, standart sapma, ortalama güçlük, minimum-maksimum değerler, çarpıklık diklik, SEM...... gibi değerlerin anlamları, sınav geneli ve bireysel puanların yorumlanmasında kullanımı
7 Çoktan seçmeli bilgi değerlendirme sınavlarının madde analizi (DIF I, DI, DF, madde nokta çift seri korelasyon) tanımlar, hesaplama yöntemleri ve örnekler üzerinden yorumlama
8 Eğitim yönetim sistemleri ve soru bankalarının ölçme değerlendirmedeki önemleri, taşıması gereken özellikler ve kullanım kuralları
9 İnvivo/invitro ortamlarda beceri/performans değerlendirmede temel ilkeler, yeterlilik, yetkinlik kavramları, performans değerlendirme ölçekleri hazırlama değerlendirmeciler arasında tutarlılık
10 OSCE özellikleri, planlanması, olumlu ve olumsuz yanları
11 mini-CEX, CORE, DOPS, OSPE, logbook/karne ve portfolyo değerlendirme yöntemleri özellikleri, planlanması olumlu olumsuz yönleri
12 Tutum ölçeği kullanım alanları ve hazırlama ilkeleri
13 Yüzyüze ve elektronik ortamlarda ölçme değerlendirme uygulamaları genel ilkeleri ve uygulamada karşılaşılan sonuçların tartışılması yapay zeka uygulamalarının tıp eğitimi ölçme değerlendirme uygulamalarındaki yeri
14 Mezuniyet öncesi tıp eğitimi ulusal standartlarının ölçme değerlendirme özelinde tartışılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Tartışma oturumları
Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SEM Seminer
3 BNS Başarı ODV* 0.40 +SEM * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden minimum 75 puan (CB) almak

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.konakci@deu.edu.tr
serapkonakci@yahoo.com
cep:05327630320
sabit: 02324124686

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 24 3 72
Örnek olay çalışması 3 3 9
Öğrenci Sunumları 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 2 8
Ödev Hazırlama 2 20 40
Sunum Hazırlama 2 5 10
Final Ödevi 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.555
ÖK.65