DERS ADI

: Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 6207 Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İLKAY TAŞ GÜRSOY

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Amacı



Katılımcılara; Rekreasyon ve boş zaman kavramlarını tanıtarak rekreatif planlama yapabilme, rekreatif faaliyetlerin planlanmasını etkileyen faktörleri etüt etme, rekreatif kaynakları tanımlama ve rekreatif etkinliklerin sosyal, ekonomik ve çevre ile etkileşimlerini analiz edebilecek yetkinlikleri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Rekreatif etkinlikleri planlayabilmek
2   Rekreatif kaynakları tanımlayabilmek
3   Rekreatif etkinlikleri etkileyen faktörleri etüt edebilmek
4   Rekreatif etkinliklerin sosyal, ekonomik ve çevresel etkilerini analiz edebilmek
5   Rekreasyon ve boş zaman yönetimi konuklarındaki güncel gelişmeleri izlemek ve uygulayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zaman, Boş Zaman ve Rekreasyon Kavramları
2 Çalışma Yaşamı ve Boş Zaman
3 Boş Zaman ve Oyun Kuramları
4 Rekreasyon Tanımı, Özellikleri ve Sınıflandırılması
5 Rekreasyon Planlama İlkeleri
6 Rekreasyonel Turizm
7 Rekreasyon Etkinlik Alanları Planlaması
8 Rekreaktif Alanların Yönetimi
9 Doğal Kaynakların Rekratif Amaçlı Kullanımı
10 Rekreatif Faaliyetler ve Spor
11 Rekreatif Faaliyetler ve Ekoloji Rekreatif Faaliyetler ve Orienteering
12 Rekreatif Faaliyetlerin Yaratılmasında Aktörler ve Entegrasyon Rekreatif Faaliyetlerin Sosyal, Ekonomik ve Çevresel Etkileri
13 Digital medya ve serbest zaman
14 Serbest zamana varoluşsal bakış: yaşam ve ölüm
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Rose, J. L. (2024). The Future of Work The Political Theory of Work and Leisure. Annual Review of Political Science, 27.
Tapps, T., & Wells, M. S. (Eds.). (2024). Introduction to recreation and leisure. Human Kinetics.
Shannon, C. S. (2024). Disrupting, adapting and discovering family leisure during COVID-19. Leisure/Loisir, 48(1), 49-75.
Agrawal, S. R., & Mittal, D. (2024). Leisure time posts on WhatsApp status drive travel and tourism consumption. Journal of Hospitality and Tourism Insights, 7(1), 458-478.
Cho, H. (2023). Nostalgia in sport and leisure. Current Opinion in Psychology, 49, 101551.
Veal, A. J. (2023). The 4-day work-week: the new leisure society . Leisure Studies, 42(2), 172-187.
Pernecky, T., & Hardy, A. (2023). Leisure, loss, and death: Probing intersections in research narratives. Leisure Sciences, 1-10.
Devine, M. A., & Gale, T. (2023). Technology, innovation and leisure: Leisure engagement in new and unexpected ways. Journal of Leisure Research, 54(5), 513-518.
Hurd, A. R., Barcelona, R. J., & Zimmerman, J. A. M. (2023). Leisure services management. Human Kinetics.
Hänninen, R., Korpela, V., & Pajula, L. (2023). The paradoxes and pragmatics of digital leisure in later life. Leisure Studies, 1-14.
Tütüncü, Ö. (2012). Rekreasyon ve rekreasyon terapisinin yaşam kalitesindeki rolü. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(2), 248-252.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve örneklerin analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları ve haftalık
ödevleri kapsamaktadır (%40).
2. Final Sınavı: Sınav ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır.
Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay
çalışmalarından da sorumludur (%60).

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Kriteri
Sınav sorularının yanıtlanmasında, öğrencilerin dersin konu ve
kavramlarını anlama, aralarında nedensellik ilişkisi kurma, örnek
verebilme, analitik düşünme ve ilgili terminolojiyi kullanma düzeyleri
ölçülecektir.


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse İlişkin Politika ve Kurallar
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin okuma listesine gereken önemi vermesi gerekmektedir.
4. Öğrencilerin ders içi tartışmalara dâhil olmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilkay.tas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi / 10:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Kitap Okuma 4 10 40
Bağımsız Çalışma 12 5 60
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 244

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1544553335
ÖK.2544553344
ÖK.3545544535
ÖK.4435453433
ÖK.5445434333