DERS ADI

: Türkiye Cumhuriyeti Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 7027 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Tezsiz (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. KEMAL ARI

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Tezsiz (İ.Ö)

Dersin Amacı

Milli Mücadele Dönemi'nin ayrıntılı olarak incelenerek Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşuna giden yolu ortaya koymak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kurtuluş Savaşı'nın temel olaylarını sıralayabilir ve olayları ana hatlarıyla
2   Kurtuluş Savaşı ile ilgili kaynakları listeleyebilir, kaynakları tenkit ederek
3   Atatürk ilke ve devrimlerinin temellerinin hangi ortamda ve nasıl atıldığı
4   Kurtuluş Savaşı'nın günümüz Türkiyesinin ekonomik ve siyasal hayatına etkisi
5   Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunu Kurtuluş Savaşı nda yaşanan olaylara dayanarak
6   Kurtuluş Savaşı'nın sosyal hayata etkisini anlatabilme.
7   Müdafa-i Hukuk cemiyetlerinin genel özelliklerini ayırt edebilme.
8   Milli mücadele sürecinde ulusal bağımsızlığın gerçekleştirilmesi amacıyla

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kurtuluş Savaşı öncesinde yaşanan olayların değerlendirilmesi I: Mondros Mütarekesi ve uygulanması
2 İzmir'in işgali ve işgalin etkileri Hafta: Harflerin temel şekilleri; başta, ortada ve sonda yazılışları.
3 Kongreler döneminin analiz edilmesi
4 Son Osmanlı Mebusan Meclisi ve Misak-ı Milli İstanbul'un işgalinin yankıları ve Türkiye Büyük Millet Meclisi nin açılması
5 Kuvayı Milliye'nin tanımı ve Anadolu'da Kuvayı Milliye birliklerinin işgalci güçlerle mücadelesi
6 Kurtuluş Savaşı'nda İç isyanlar ve İstiklal Mahkemeleri
7 Düzenli ordunun kurulması, düzenli ordu birliklerinin savaştığı bölgeler Savaşlar dönemi: I ve II. İnönü, Sakarya savaşları ve sonuçları
8 Sınav
9 Savaşlar dönemi: Büyük Taarruz ve Başkomutan Meydan Savaşı ve etkileri
10 Mudanya Mütarekesi ve sonuçları Lozan Konferansı ve Barış Antlaşmasına giden yol
11 Saltanat'ın kaldırılması ve İdari Laikleşme Aşamaları
12 Lozan Konferansı ve Barış Antlaşması
13 Cumhuriyetin İlanı ve Yankılar
14 Cumhuriyetin ilk yılları ve Türkiye.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kemal Arı, Üçüncü Kılıç, İzmir.2007.
Kemal Arı, Türk devrim tarihi I, İzmir, 2009.
Ergün Aybars, İstiklal Mahkemeleri, Ankara 1981
Ergün Aybars, Türk Devrim tarihi, İzmir,1999
Selahattin Tansel, Mondros tan Mudanya ya Kadar, c. I-IV, İstanbul 1991
Kemal Atatürk, Nutuk
Ahmet Demirel, Birinci Meclis te Muhalefet, İstanbul 2003.
Ali Fuat Cebesoy, Milli Mücadele Hatıraları, İstanbul 1953
Bekir Sıtkı Baykal, Heyet-i Temsiliye Kararları, Ankara 1974
Bernard Lewis, Modern Türkiye nin Doğuşu, çev. Metih

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, Sunum, Soru yanıt, Kitap tanıtım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını
saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına
eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Kemal ARI
kemal.ari@deu.edu.tr
0 232 301 79 21
Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi Buca İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Perşembe 09:00-11:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Ödev Hazırlama 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 8 8
Final Sınavı 1 10 10
Proje Ödevi 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.144
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.545
ÖK.64
ÖK.74
ÖK.84