DERS ADI

: Duygudurum Bozuklukları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBK 5032 Duygudurum Bozuklukları SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Klinik Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Klinik Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bipolar bozukluk başta olmak üzere duygudurum bozukluklarının tanım, tanı ölçütleri, klinik özellikleri, gidiş ve sonlanışı, psiko-sosyal stres etkenleri ve tedavi biçimleri hakkında uygulamalı bilgi edinmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Duygudurum bozukluklarının klinik özelliklerinin ve tanı ölçütlerinin öğrenilmesi.
2   Duygudurum bozukluklarında etiyolojik faktörler in, gidiş ve sonlanışın öğrenilmesi.
3   Duygudurum bozukluklarında uygulanan çeşitli tedavi yaklaşımlarının öğrenilmesi.
4   Duygudurum bozukluklarınının klinik değerlendirilmesi konusunda genel bilgiye sahip olma.
5   Depresyon ve mani şiddetinin değerlendirilmesi konusunda genel bilgiye sahip olma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Duygudurum bozukluklarında tanı ölçütleri-1
2 Duygudurum bozukluklarında tanı ölçütleri-2
3 Duygudurum bozukluklarında klinik değerlendirme (manik/depresif hastada)
4 Depresyon şiddeti değerlendirmesi
5 Mani şiddet değerlendirilmesi
6 Depresyon ve mani şiddeti değerlendirilmesi Ara sınav
7 Duygudurum bozukluklarında etiyolojik faktörler
8 Duygudurum bozukluklarında gidiş ve sonlanış-1-2
9 Duygudurum bozukluklarında somatik tedavi yaklaşımları
10 Duygudurum bozukluklarında psikososyal stresörlerin yeri-1
11 Duygudurum bozukluklarında psikososyal stresörlerin yeri-2
12 Duygudurum bozukluklarının tedavisinde psikoterapiler-1
13 Duygudurum bozukluklarının tedavisinde psikoterapiler-2
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders Fourth Editition (DSM-IV) American Psychiatric Association Washington, D.C. 1994.
İki Uçlu Bozukluk WPA Serisi. M. Maj, H.S. Akiskal, J.J. Lopez-Ibor, N. Sartorius (Editörler). John Wiley & Sons, Ltd 2002; E.T. Oral (Türkçe çeviri editörü) CSA Medikal Yayın Ajansı, İstanbul (Türkçe basım).
Cognitive-Behavioral Therapy for Bipolar Disorder. M. Ramirez&A.J. Rush. The Guilford Pres, New York 1996.
Bipolar Disorders. Clinical and Therapeutic Progress. E. Vieta (ed). Editorial Medica Panamericana, Madrid-Espana 2001.
The Bipolar Survival Guide. D. J. Miklowitz. The Guilford Pres New York 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, proje/ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Duygudurum bozukluklarının tanımı, tanı ölçütleri, klinik özellikleri, gidiş ve sonlanışı, psiko-sosyal stres etkenleri ve tedavi biçimleri konusundaki bilgi uygulama, ara ve final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 412 4152

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 5 75
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 15 2 30
Sunum Hazırlama 1 7 7
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 226

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.55