DERS ADI

: Çocukluk Çağı Psikiyatrik hastalıkları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBİ 5059 Çocukluk Çağı Psikiyatrik hastalıkları SEÇMELİ 1 2 0 5

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Temel Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Başta dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, otizm spektrum bozukluğu ve duygudurum bozuklukları olmak üzere çocukluk çağı psikiyarik bozuklukları etiyopatogenezini kavramaya yönelik olarak genetik bileşenleri, bilişsel işlevlerdeki bozulmaları, görüntüleme yöntemleriyle saptanmış beyin yapısal ve işlevsel değişiklikleri, hücre patolojisi, nörokimyasal ve nöroendokrin süreçleri klinik tabloyla ilişkilendirilmiş biçimde incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocukluk çağı psikiyarik bozukluklarının genetik bileşenleri, bilişsel işlevlerdeki bozulmaları hakkında bilgi sahibi olma
2   Çocukluk çağı psikiyarik bozukluklarında görüntüleme yöntemleriyle saptanmış beyin yapısal ve işlevsel değişikliklerinin öğrenilmesi
3   Çocukluk çağı psikiyarik bozukluklarında hücre patolojisi, nörokimyasal ve nöroendokrin süreçleri hakkında bilgi sahibi olma
4   Çocukluk çağı psikiyarik bozukluklarında elektrofizyolojinin yeri hakkında bilgi sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanıtım: Klinikten hücreye çocukluk çağı psikiyatrik bozuklukları Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında öykü alma (Uygulama)
2 Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında işlevsel nöroanatomi Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında öykü alma (Uygulama)
3 Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarını incelemede kullanılan beyin görüntüleme yöntemleri Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında aile öyküsü alma (Uygulama)
4 Beyin görüntüleme bulguları Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında belirti tarama (Uygulama)
5 Nöral döngüler ve bilişsel işlemleme. Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında belirti tarama (Uygulama)
6 Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında bilişsel işlemleme sürecindeki bozukluklar ÖDEV SUNUMLARI (Uygulama)
8 Emosyon ve biyolojik bileşenleri Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında yapılandırılmış görüşme (K-SADS) uygulamaları (Uygulama)
9 Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında elektrofizyolojinin yeri Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında yapılandırılmış görüşme (K-SADS) uygulamaları (Uygulama)
10 Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında nöroendokrin sistemin yeri Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında yapılandırılmış görüşme (ADI-R) uygulamaları (Uygulama)
11 Tedaviden etiyolojiye sinyal ileti sistemlerinin Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarındaki yeri-II Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında yapılandırılmış görüşme (ADI-R) uygulamaları (Uygulama)
12 Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında yapısal plastisite değişiklikleri ve hücresel mekanizmaları Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında yapılandırılmış görüşme (K-SADS) uygulamaları (Uygulama)
13 Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarında genetik çalışmaların ilkeleri Duygudurum Bozuklukları poliklinik uygulamaları (Uygulama)
14 Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarının genetiği Otizm spektrum Bozukluğu poliklinik uygulamaları (Uygulama)
15 GENEL DEĞERLENDİRME DEHB poliklinik uygulamaları (Uygulama)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: 1. Dulcan Textbook of Child and Adolescent Psychiatry 2015
Yardımcı kaynaklar:
1. Stahl ın Temel Psikofarmakolojisi İstanbul Tıp Kitapevi 2015
2. Biological Psychiatry, Bipolar Disorders, J. Affective Disorders, American J of Child and
Adolescent Psychiatry, Arch General Psychiatry, Brain Research, gibi günce dergiler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal ders ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kuramsal bilgi sınav ile değerlendirilecek, sözlü ve yazılı anlatım becerisi verilecek ödev ile değerlendirilecek.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Neslihan İnal Emiroğlu

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe sa 10.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 48 48
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 1 1 1
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.4555