DERS ADI

: Kognisyon-Davranış Nörobiyolojisine Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBİ 5061 Kognisyon-Davranış Nörobiyolojisine Giriş SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İBRAHİM EMRE BORA

Dersi Alan Birimler

Klinik Sinirbilimler Yüksek Lisans
Temel Sinirbilimler Yüksek Lisans
Psikiyatri Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Başta kognisyon ve davranış bozukluklarının etiyopatogenezini kavramaya yönelik olarak anatomo-fizyolojik karşılıkları, genetik bileşenleri, bilişsel işlevlerdeki bozulmaları, görüntüleme yöntemleriyle saptanmış beyin yapısal ve işlevsel değişiklikleri, hücre patolojisi, nörokimyasal ve nöroendokrin süreçleri klinik tabloyla ilişkilendirilmiş biçimde incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kognisyon ve davranış bozukluklarının anatomik ve fizyolojil organizasyonunun öğrenilmesi
2   Kognisyon ve davranışla ilişkili beyin devrelerinişn öğrenilmesi
3   Nörotransmitterlerin davranıştaki rolünün öğrenilmesi
4   Nörotransmitterlerin davranıştaki rolünün öğrenilmesi
5   Kognisyon ve davranış bozukluklarında hücre patolojisi, nörokimyasal ve nöroendokrin süreçlerinin öğrenilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kognisyon ve davranışın anatomofizyolojik temeli- limbik sistem, talamus, bazal gangliyonlar/ serebellum (Fizyoloji)
2 Kognisyon ve davranışın anatomofizyolojik temeli- frontal lob (Fizyoloji)
3 Kognisyon ve davranışın anatomofizyolojik temeli- amigdala ve hipotalamo-hipofizer-pituiter aks (Psikiyatri)
4 Kognisyon ve davranışla ilişkili beyin devreleri
5 Beyin gelişimi/değişimi-I (genetik etkiler, gen-çevre etkileşimi, nöral döngülerin oluşumu, nöroplastisite)
6 Beyin gelişimi/değişimi-II (genetik etkiler, gen-çevre etkileşimi, nöral döngülerin oluşumu, nöroplastisite)
7 Probleme dayalı çalışma (Nöroloji)
8 Arasınav
9 Kognisyon-davranış: ikinci mesajcılar ve hücre içi moleküler mekanizmalar (Tıbbi biyoloji/genetik)
10 Nörotransmiter sistemlerinin (5-HT, ACh, NA, DA) davranışa (algı, yürütücü işlevler, bellek) etkileri-I (Psikiyatri)
11 Nörotransmiter sistemlerinin (5-HT, ACh, NA, DA) davranışa (duygudurum, cinsellik, iştah) etkileri-II (Psikiyatri)
12 Nörotransmiter sistemlerinin (5-HT, ACh, NA, DA) davranışa (temperament, koşullanma ve öğrenme) etkileri-III (Psikiyatri)
13 Beyin osilasyon sistemleri/kognitif süreçlerin holizmi (Biyofizik)
14 Kognisyon ve davranışın görüntülenmesi PANEL (Biyofizik, Psikiyatri, Radyoloji)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Molecular Neurobiology. For the Clinician (Review of Psychaitry Series Vol 22). Ed. Dennis S. Charney. American Psychiatric Publishing, Inc. Arlington VA, 2003.
Yardımcı kaynaklar: Biological Psychiatry, Bipolar Disorders, J. Affective Disorders, American J of Psychiatry, Arch General Psychiatry, Brain , Neurology, Archives of Neurology, Brain Research, gibi güncel dergiler
Referanslar: -
Diğer ders materyalleri: -

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal ders

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kuramsal bilgi sınav ile ölçülecek

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

412 4154

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16-17

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 220

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.55