DERS ADI

: Elektronik Hasta Kaydı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİF 5033 Elektronik Hasta Kaydı SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tıbbi Bilişim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. OĞUZ DİCLE

Dersi Alan Birimler

Tıbbi Bilişim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Günümüzde tüm sağlık ve hastalık kayıtları elektronik ortamda tutulmaya başlamıştır. Tipik bir bilgi yönetimi gerektiren bu alan tıp bilişiminin ana konularından birini oluşturmaktadır. Açılan bu ders ile multidisipliner boyutları olan konu hakkında çok yönlü bir bilgi ve beceri kazanımı mümkün olabilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hasta kayıtlarının temel kavramlarını tanımlayabilme.
2   Hastane bilgi sistemlerinin bileşenlerini tanımlayabilme.
3   Hastane bilgi sistemlerinin yazılım uygulamalarını kullanabilme.
4   E-sağlık uygulamalarını kullanabilme.
5   Elektronik sağlık kaydı sorunlarını çözümleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Sağlık kaydı gerektiren alanlar
2 Doğum öncesi sağlık kayıtları Doğum kayıtları, Aşı kayıtları
3 Ayaktan hasta kayıtları
4 Yatan hasta kayıtları
5 Geçmişten günümüze hasta sağlık kayıtları
6 Standartlar/ Araçlar
7 Ara Sınav
8 Hastane bilgi sistemleri
9 Yazılımlar
10 Kodlama sistemleri EHK larının arşivlenmesi
11 Entegrasyon
12 Akıllı kartlar
13 E-sağlık uygulamaları
14 Acil durumlarda hasta sağlık kayıtları/ Elektronik sağlık kaydı: Sorunlar
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

(1) Gunter, T.D. and Terry, N.P. 2005 The Emergence of National Electronic Health Record Architectures in the United States and Australia: Models, Costs, and Questions in J Med Internet Res 7(1)
(2) Habib JL. EHRs, meaningful use, and a model EMR. Drug Benefit Trends. May 2010;22(4):99-101.
(3) Berg, M. 1997. Of Forms, Containers, and the Electronic Medical Record: Some Tools for a Sociology of the Formal. Science, Technology, & Human Values 22(4):403 33
(4) http://www.bmj.com/cgi/content/full/340/jun16_4/c3111 Greenhalgh T, Stramer K, Bratan T, Byrne E, Russell J, Potts HWW (2010). Adoption and non-adoption of a shared electronic summary care record in England: A mixed-method case study. BMJ, 340, c311
(5) Himmelstein DU, Wright A, Woolhandler S (2009). Hospital Computing and the Costs and Quality of Care: A National Study. American Journal of Medicine, doi:10.1016/j.amjmed.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum/ders anlatımı ve etkileşimli tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + PO * 0.30 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PO* 0.30 +BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödevlerin, projelerin ve sınavların değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam zorunludur. Derste anlatılan konuları içeren haftalık ödevler verilebilir ve bu ödevler toplanarak değerlendirilebilir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Medikal İnformatik ABD
e-mail: oguz.dicle@deu.edu.tr
Tel: 0232 412 59 01

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 22 22
Sunum Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155
ÖK.2454
ÖK.345555
ÖK.454445
ÖK.555555545