DERS ADI

: Kurumsal İtibar Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İYO 7040 Kurumsal İtibar Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Yönetim ve Organizasyon Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. PINAR SÜRAL ÖZER

Dersi Alan Birimler

Yönetim ve Organizasyon Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Organizasyonlarda halkla ilişkiler ve kurumsal itibar yönetimi faaliyetlerini düzenleme ve yürütme görevini kuramsal ve uygulamaya dönük şekilde açıklamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletmenin fonksiyonları içinde halkla ilişkiler ve kurumsal itibar yönetimi uygulamalarının yerini ana hatlarıyla belirtmek
2   Kamuoyunun ve halkla ilişkilerin tarihsel gelişim sürecini örneklerle açıklamak
3   Kurumsal kimlik açısından tanıma ve tanıtma faaliyetlerinde kullanılabilecek araçları tasarlamak
4   Vaka çalışmalarında halkla ilişkiler ve kurumsal itibar yönetimine yönelik temel noktaları ortaya çıkarmak
5   Halkla ilişkiler ve kurumsal itibar yönetimi sorunlarının çözümleri konusunda karar vermek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Halkla ilişkiler ve kurumsal itibar yönetimi konularına genel giriş
2 Halkla ilişkiler, kamuoyu, kurum kimliği ve kurumsal itibar yönetimi gibi temel kavramların tanımlanması
3 İmaj mühendisliği vizyonundan halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi
4 Halkla ilişkiler ve kurumsal itibarın temel öğesi: Stratejik iletişim
5 Kurum kimliğinin unsurları (Kurum felsefesi, kurumsal dizayn, kurumsal iletişim, kurumsal davranış)
6 Kurum kimliğinin etkileşim içerisinde olduğu alanlar: Kurum kültürü ve kurumsal imaj
7 Sürdürülebilirlik stratejileri ve itibar yönetimi: Kurumsal sosyal sorumluluğun itibara yansıması
8 İşveren markası, çalışan deneyimi ve itibar yönetimi
9 Yeni medyanın itibar yönetimindeki rolü: Sosyal medya ve online itibar yönetimi
10 İtibar yönetiminde liderin rolü
11 İtibar riskleri ve kriz yönetimi
12 İtibarın ölçülmesi ve modeller: En beğenilen şirket araştırmaları
13 Kurumsal itibar yönetimi uygulamalarının geleceği
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Prof. Dr. Gönül BUDAK, Prof. Dr. Gülay BUDAK, İmaj Mühendisliği Vizyonundan Halkla İlişkiler
Yardımcı kaynaklar: Yerli ve yabancı yazın

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik bilgi paylaşımı, uygulamaya dayalı etkinlik ve vaka çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 10 10
Vize Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51